Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Gliwice: związkowcy z Sierpnia 80 alarmują o kolejnych ruchach zmierzających do ograniczenia zatrudnienia w firmie

MAKI
ARC
Związkowcy z Opla w Gliwicach alamrują: sytuacja pogarsza się w zakładzie. Bez odpowiedzi pozostają oba pisma WZZ "Sierpień 80" skierowane do premiera Mateusza Morawieckiego (z 2 i 16 marca) z prośbą o spotkanie i omówienie problemów przemysłu motoryzacyjnego w Polsce.

Związkowcy Opel Manufacturing Poland w Gliwicach zaniepokojeni. Przekazują kolejne, niepokojące wieści dotyczące gliwickiej fabryki.

Jak alarmują, pracodawca przekazał informację, że w najbliższy piątek (23 marca) w godzinach 7.30-15.30 przedstawiciele agencji pośrednictwa pracy Randstad uruchomią w gliwickim zakładzie punkty informacyjne z aktualnymi propozycjami pracy, a także będą rozdawali ulotki w formie zawieszki na samochodów.

PISALIŚMY:
Związkowcy Sierpnia 80 piszą do Morawieckiego
Opel w Gliwicach zmniejszy produkcję
Opel Gliwice: sytuacja jest trudna, związkowcy z Sierpnia 80 znów piszą do premiera Morawieckiego

- Chodzi o pracę stałą lub tymczasową, w kraju lub za granicą. Kierownictwo Opla zachęca pracowników do zapoznania się z tymi ofertami i do pozostawienia agencji swoich danych kontaktowych. Jednocześnie władze Opla w Gliwicach zastrzegają, że nie ponoszą odpowiedzialności za treść ofert przedstawianych pracownikom - wyjaśnia Patryk Kosela, rzecznik prasowy Komisji Krajowej WZZ "Sierpień 80".

Związkowcy grzmią: Jest to oczywisty skandal! I dowód na zły sposób zarządzania gliwicką fabryką. Opel bowiem może pozbyć się najlepszych pracowników, których może już nigdy nie odzyskać (szczególnie jak ci zdecydują się podjąć pracę poza Polską i tam na stałe zostać). W ten sposób Opel w Gliwicach ulega samozniszczeniu, dalszej degradacji i dąży do stania się niewielką montownią, zamiast prężną fabryką produkującą najlepsze samochody.

Opel Manufacturing Poland zmniejszył plan produkcji na ten rok o 17 tysięcy samochodów i zakłada on teraz tylko 115 tys. sztuk (dla porównania: w 2017 r. z gliwickiej linii zjechało ponad 165 tys. samochodów).

- Po oddelegowywaniu polskich pracowników Opla do pracy w fabrykach koncernu w Niemczech oraz po wypychaniu pracowników w objęcia agencji pośrednictwa pracy, możliwa jest likwidacja drugiej zmiany (a jeszcze niedawno fabryka w Gliwicach pracowała na trzy zmiany) - wyjaśnia Kosela.

Jak dodaje, bez odpowiedzi pozostają oba pisma WZZ "Sierpień 80" skierowane do premiera Mateusza Morawieckiego (z 2 i 16 marca) z prośbą o spotkanie i omówienie problemów przemysłu motoryzacyjnego w Polsce. Władze innych państw europejskich (jak Włochy czy Francja) zawsze żywo interesują się firmami motoryzacyjnymi w swoich krajach, mając na uwadze wpływ branży na gospodarkę oraz tysiące miejsc pracy, jakie motoryzacja stwarza.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

TYDZIEŃ Magazyn informacyjny reporterów Dziennika Zachodniego

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera