Oszustwa na bon turystyczny. UWAGA. Nie daj się nabrać. Uważaj na telefony, mejle z hotelu i prośby o przelew
O innym sposobie na wyłudzenie pieniędzy informuje Santander Bank. Bank otrzymuje sygnały, że oszuści dzwonią do klientów i podając się za przedstawicieli Ministerstwa Rozwoju proszą o zalogowanie się na stronie internetowej banku i wpłatę części kosztów wyjazdu. Malo tego, proszą przy tym o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej lub danych karty.
Przypominamy: Nigdy nie należy podawać hasła do bankowości internetowej, ani danych karty - CVV, daty ważności, a tym bardziej kodu PIN - te informacje powinny być tylko w posiadaniu użytkownika i nikt nie ma prawa wymagać ich podania. Jeśli rozmowa wzbudza nasze wątpliwości, należy rozłączyć się i samodzielnie połączyć z instytucją, której rzekomy przedstawiciel dzwonił, koniecznie wybierając oficjalny numer, a nie oddzwaniając na wcześniejsze połączenie.