Otwarto oferty na budowę drugiej jezdni na S1 od Podwarpia do Pyrzowic

AD
16 firm chce budować drugą jezdnię na S1 od Podwarpia do Pyrzowic ARC
Dziś otwarto oferty 16 firm, które chcą budować drugą jezdnię na S1 od Podwarpia do Pyrzowic. Najtańsza oferta jest o połowę niższa od kwoty, jaką na inwestycję chciała przeznaczyć Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Konsorcjum firm Mostostal Warszawa SA, Acciona Construcciion S. A Infrastructuras SA z Hiszpanii złożyło najtańszą ofertę w przetargu na budowę drugiej jezdni drogi S1 od węzła Podwarpie do lotniska w Pyrzowicach. Dziś otwarto oferty przetargowe. Oferta wspomnianej firmy opiewała na kwotę 76 mln 800 tys. 767 zł i 88 groszy. Najwyższą ofertę z kolei złożyło konsorcjum firm Trakcja PRKiL SA z Warszawy, Comsa SA (Hiszpania), Akcine Bendrove „Kauno Tiltai (Litwa) oraz Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z oo (Białystok) - konsorcjum wyceniło wykonanie tej inwestycji na 117 mln. 785 tys. 981 zł i 34 gr.

CZYTAJCIE TEŻ:
Budowa S1: będzie decyzja środowiskowa na tzw. obejście Węgierskiej Górki
S1: Będzie przetarg na wykonanie koncepcji programowej prawie 40 km tej trasy

S1: Będzie przetarg na wykonanie koncepcji programowej prawi...

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad miała na tę inwestycje przeznaczonych 161 mln 255 tys. 474 zł i 83 gr. Wszystko wskazuje więc na to, że może zaoszczędzić nawet połowę tej kwoty.

Najtańsza nie znaczy najlepsza

Otwarcie ofert nie oznacza jednak końca całej procedury.

- Nie zawsze najtańsza oferta oznacza najkorzystniejszą - mówi Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.
Najkorzystniejsza oferta wybrana zostanie na podstawie trzech kryteriów: ceny, terminu realizacji i okresu gwarancji. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiającej stosować będzie następujące kryteria: cena– waga 90 proc., termin realizacji – waga 5 proc. i okres gwarancji jakości – waga 5 proc.

Po wyborze najkorzystniejszej oferty całe postępowanie zostanie przekazane do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do kontroli. Po pozytywnym wyniku kontroli, możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą.

Zamówienie przewidziano do realizacji w formule „Buduj”. Budowa tego odcinka S1 finansowana będzie ze środków pochodzących z Krajowego Funduszu Drogowego.

Przypominamy, że w latach 2005 – 2006 zrealizowano jednojezdniowy odcinek S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzka nr 913 stanowiący dojazd do lotniska w Pyrzowicach, natomiast w latach 2010 – 2012 wybudowany został dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko (z węzłem Lotnisko) na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913.

CZYTAJCIE DALEJ NA NASTĘPNEJ STRONIE
Droga ekspresowa S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jak również w europejskim korytarzu transportowym.

Oferty złożyło w sumie 16 firm. Oprócz ceny brano pod uwagę również okres gwarancji, który większość oferentów określiła na 10 lat (w jednym przypadku było to 8 lat) i termin wykonania (w większości 20 miesięcy i w jednym przypadku 24 miesiące).

Inwestycja będzie polegać na budowie drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku węzeł „Lotnisko” – Podwarpie wraz z budową obiektów inżynierskich (wiadukty, most), urządzeń ochrony środowiska, urządzeń związanych z drogą (odwodnienie, oświetlenie drogowe) oraz przebudową istniejącej infrastruktury technicznej. Długość odcinka objętego zamówieniem - 9,722 km.

CZYTAJCIE TEŻ:
W czwartek poznamy wykonawcę rozbudowy S1 od Podwarpia do lotniska. Będzie dwupasmówka

W czwartek poznamy wykonawcę rozbudowy S1 od Podwarpia do lo...

Wszystko wskazuje na to, że w ciągu 20 miesięcy na S1 od Podwarpia do lotniska w Pyrzowicach powstanie druga jezdnia – mająca dwa pasy z pasem awaryjnym, pięć wiaduktów i jeden most, a budowa z pewnością rozpocznie się jeszcze w tym roku.

Obecnie S1 na tym odcinku jest drogą jednojezdniową. Z tego powodu, ponieważ trasa od Podwarpia z dwupasmowej zwęża się do jednego pasa w każdym kierunku, często dochodzi tu do wypadków. Przetarg na tę inwestycję ogłoszono w 2015 roku.

Banki chcą naszych pieniędzy. Zapłacimy ujemne odsetki?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie