Piast bez pieniędzy z miasta przez zmianę na koszulkach? Poszło o logo Gliwic. Miasto chce nowego wyglądu koszulek

TKZaktualizowano 
Miejsce na przodzie koszulek Piasta Gliwice zajął nowy sponsor.
Miejsce na przodzie koszulek Piasta Gliwice zajął nowy sponsor. Lucyna Nenow / Polska Press
Piast Gliwice do tej pory nie dostał dotacji z miasta na drugie półrocze, choć mamy prawie koniec sierpnia. Możliwe, że chodzi o sytuację z logo miasta, które zniknęło z przodu koszulek na rzecz sponsora, firmy Betclic.

O sprawie piszą "Nowiny Gliwickie", a temat podjął też portal piast.gliwice.pl.

(...) Czary goryczy głównego właściciela i największego sponsora przelało jednak to, że logo miasta z napisem „Przyszłość jest tu” zniknęło z eksponowanego miejsca, czyli piersi zawodników. Okazuje się, że klub uczynił to bez zgody swojego chlebodawcy.

– Zmieniony wzór stroju zobaczyliśmy dopiero na meczu otwarcia nowego sezonu. Nikt z klubu nie konsultował z nami tego pomysłu – mówi w rozmowie z "Nowinami Gliwickimi" Marek Jarzębowski, rzecznik miejskiego ratusza i dodaje – Piast nie miał takiego bezwzględnego obowiązku. Są jednak sytuacje w których wypadałoby zapytać o zdanie większościowego udziałowca i głównego sponsora, gdy planuje mu się odebrać przywilej wynikający z jego znaczenia dla klubu. Przeniesienie logo miasta w mało widoczne miejsce osłabia niemal do zera walor promocyjny ekspozycji. Obecna sytuacja jest dla nas nie do przyjęcia – podkreśla Jarzębowski.

Przeniesienie logo miasta w mało widoczne miejsce osłabia niemal do zera walor promocyjny ekspozycji.

Rzecznik magistratu stawia więc sprawę jasno, ale to nie takie proste zdjąć z eksponowanego miejsca logo firmy buchmacherskiej, która została sponsorem klubu. Bez wątpienia ekspozycję dokładnie w tym miejscu gwarantuje odpowiedni zapis między Piast S.A. z Betclic. Klub próbuje się bronić argumentem, że umowa z Betlickiem jest największym kontraktem sponsoringowym w historii klubu. Liczby jednak nie padają, a riposta miasta nie pozostawia złudzeń co do przyszłości.

– Rozumiemy, że klub ma zobowiązania co do sponsorów, jednak sytuacja w której na strojach zawodników nie ma odpowiedniego, godnego miejsca dla miasta, jakie reprezentują, jest dla nas nie do przyjęcia. Oczekujemy, że Piast przedstawi propozycję nowych koszulek. – stwierdza Jarzębowski i nie zaprzecza, że w celu wyegzekwowania tego użyje argumentu finansowego.

Wcześniej UM na swojej stronie opublikował oświadczenie dotyczące braku dotacji dla Piasta na drugie półrocze:

"Piast Gliwice jest spółką z większościowym udziałem Miasta Gliwice. Miasto regularnie od 8 lat, dwa razy w roku, przyznaje klubowi dotacje na realizację zadań z zakresu wsparcia rozwoju sportu. W I półroczu 2019 roku GKS Piast SA otrzymał już z miejskiej kasy 6 mln zł. Obecnie trwają rozmowy dotyczące przyznania dotacji na realizację tego zadania do końca bieżącego roku.

Władze Gliwic oczekują informacji na temat dochodów oraz kosztów, jakie poniósł klub w związku ze zdobyciem Mistrzostwa Polski i transferami, a także przedstawienia spójnej wizji zarządzania finansami klubu w przyszłości. Miastu zależy bowiem, aby sukces z ubiegłego sezonu nie był wydarzeniem jednorazowym, a klub zyskał warunki do trwałego rozwoju. Decyzje dotyczące zaangażowania miejskich pieniędzy muszą być podejmowane w oparciu o rzetelne dane finansowe dostarczone przez władze klubu.

Miasto oczekuje, że zdobycie historycznego tytułu i związane z tym dodatkowe dochody powinny służyć długofalowemu rozwojowi klubu. Miasto deklaruje wsparcie takich działań, dlatego jeszcze przed ostatnim meczem rundy wiosennej zadeklarowało wsparcie planowanej przez klub dużej inwestycji – budowy centrum szkoleniowego. Warunkiem zaangażowania w ten projekt jest jednak przedstawienie przez klub rzetelnego planu finansowego na kolejny sezon rozgrywkowy i biznesplanu dla tej inwestycji."

Nie przegapcie

polecane: FLESZ: Decydujące mecze kadry w eliminacjach Euro 2020

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Bardzo dobrze, Gliwice miasto Górnika!

G
Gość

kombinatorstwo sie na dluższą metę nie opłaca.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3