Piekary Śląskie mają 20 mln zł na ścieżki rowerowe. Pieniądze otrzymają na budowę centrum przesiadkowego, dwóch parkingów Bike&Ride oraz tras rowerowych, przy czym centrum przesiadkowe to będzie nic innego, jak zmodernizowany dworzec autobusowy na osiedlu Wieczorka.
Parkingi Bike & Ride powstaną natomiast w dwóch lokalizacjach: przy ul. Gen. Jerzego Ziętka oraz przy ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego. Będą wyposażone w wiaty na rowery gdzie znajdą się stojaki oraz samoobsługowe stacje naprawy rowerów. Samo centrum przesiadkowe również będzie wyposażone w wiatę na 20 rowerów, dwupoziomowy box rowerowy na 10 rowerów i samoobsługową stację napraw.
To co najważniejsze, to ścieżki rowerowe. Miasto planuje wybudowanie siedmiu tras, z których część będzie się łączyć i przecinać. Poniżej rozpiska, jak będą przebiegać:
Trasa nr 1: Szarlej skrzyżowanie ul. Okrzei z ul. Gimnazjalną – połączenie z trasą nr 3, odc. A – Góra Kalwaria, strona wschodnia – os. Buczka – os. Wieczorka II, ul. Kopernika – połączenie z trasą nr 22, odc. A – MOSiR – ROD „Wieczorek” – Staw Cegielnia – Jaroszowa Góra – Las Dioblina – zbiornik Kozłowa Góra.
Trasa nr 13: Os. Wieczorka – ul. Słoneczna – ROD „Wieczorek” połączenie z trasą nr 1.
Trasa nr 16: Os. Wieczorka – ul. Armii Krajowej – ROD „Wieczorek”.
Trasa nr 23: Zbieg trasy nr 22 odc. A (węzeł przesiadkowy) i trasy nr 13, skrzyżowanie z ul. Papieża Jana Pawła II i Śląskiej przy dworcu autobusowym na os. Wieczorka, po czym biegnie w kierunku północno-zachodnim zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym po południowo-zachodniej stronie ul. Maczka do wylotu ul. Olimpijskiej, gdzie przecina trasę nr 1. Dalej biegnie do ul. Sportowej, łącząc się z nią i prowadząc ruch rowerowy jej jezdnia aż do istniejącej ścieżki pieszo rowerowej znajdującej się w ciągu ul Bytomskiej.
Trasa nr 22: Dzieli się na dwa odcinki – A i B.
Odcinek A: Początek znajduje się na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II z ul. Śląską i ul. Maczka, przy dworcu autobusowym na os. Wieczorka, komunikując go z węzłem przesiadkowym znajdującym się przy przedmiotowym odcinku trasy. Odcinek A trasy nr 22 biegnie w kierunku zachodnim zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym po północnej stronie ul. Jana Pawła II aż do połączenia z trasą nr 1 przy skrzyżowaniu z ul. Kopernika.
Odcinek B: Przebieg – wzdłuż ul. Papieża Jana Pawła II od skrzyżowania z ul. Inwalidów Wojennych, przecięcie istniejącym przejazdem rowerowym DW-911 i dalej do granicy Radzionkowa. Zaprojektowany ciąg pieszo-rowerowy biegnie w śladzie istniejącej ścieżki pieszo-rowerowej ul. Papieża Jana Pawła II.
Moda uliczna w Katowicach: Zobacz, co tu się dzieje
Wracają upały: Prognoza 16-dniowa Tomasza Zubilewicza
Tarnowskie Góry. Zabytkowa Kopalnia Srebra wpisana na listę UNESCO [REPORTAŻ DZ]
Wielka woda 1997. Zobacz niezwykły dokument multimedialny, który przygotowaliśmy z okazji 20-rocznicy wydarzeń z lipca 1997 roku. Archiwalne filmy, zdjęcie i teksty. Zachęcamy, by oglądać w trybie pełnoekranowym komputera.
Trasa nr 7 A: Od ul. Ziętka – wzdłuż muru cmentarza do ul. Kalwaryjskiej, a z niej do ul. Bytomskiej. Początek trasy na ul. Ziętka poprzez połączenie jej projektowanym przejazdem rowerowym z trasą nr 1. Dalej biegnie wzdłuż muru cmentarza do ul. Kalwaryjskiej, a z niej do ul. Bytomskiej. Na odcinku ul. Kalwaryjskiej zaprojektowano wprowadzenie ruchu jednokierunkowego z kierunkiem jazdy do ul. Bytomskiej.
Trasa nr 3, odc. A: Szarlej – ul. Okrzei – Os. Sowińskiego – Brzozowice, most – os. Andaluzja – Kamień, kładka os. Powstańców Śląskich. Trasa swój początek bierze na skrzyżowaniu ul. Okrzei i Gimnazjalnej, łącząc się z trasą nr 1 około 400 m od Urzędu Miasta. Biegnie w kierunku wschodnim, w jednym kierunku zaprojektowanym pasem dla rowerów w ciągu jezdni ul. Janty, a w kierunku powrotnym ul. Okrzei. Od skrzyżowania z ul. Szpitalną prowadzi zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym przez os. Sowińskiego i po północnej stronie ul. Wyszyńskiego wraz z przejazdem dla rowerzystów przez ul. Czołgistów.
W rejonie ul. Wyszyńskiego na wysokości przystanku zaprojektowany został parking „Bike&Ride”. Dalej biegnie zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym u podnóża nasypu autostrady A1 i wzdłuż rzeki Brynicy u podnóża wału przeciwpowodziowego. Po drodze trasa przecina ulicę Piekarską przy moście na Brynicy, przechodzi przez park Wyspiańskiego, przy os. Andaluzja, przecina dojście do kładki na Brynicy i mija kościół w Kamieniu. Zakończenie na drodze dojazdowej do posesji nr 231-233 a przy ul. Nankera.
Obecnie trwa procedura podpisania umowy na budowę ścieżek, następny etap to przetargi na wykonanie projektu. Realizacja rozpocznie się w przyszłym roku, a zakończy w grudniu 2020 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?