Piekary Śląskie stawiają na ścieżki rowerowe. Powstanie m.in. trasa na Księżą Górę

Szymon Bijak
Szymon Bijak
W Piekarach Śląskich trwa budowa ścieżki rowerowej na Księżą Górę.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE UM Piekary Śląskie
W Piekarach Śląskich trwa budowa ścieżki rowerowej na Księżą Górę, leżąca na pograniczu z Radzionkowem. Jest to kolejny etap inwestycji, na którą miasto otrzymało dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Jak informuje Urząd Miasta w Piekarach Śląskich, trwają obecnie prace związane z realizacją inwestycji, która pozwoli rowerzystom dotrzeć na Księżą Górę w Radzionkowie. Chodzi o przedłużenie odcinka przy Kopcu Wyzwolenia, dzięki któremu wszyscy miłośnicy dwóch kółek dojadą do wspomnianego terenu rekreacyjnego.

Piekary Śląskie budują drogi rowerowe

- Piekary Śląskie stawiają na zdrowy tryb życia i aktywność. Na budowę systemu sieci rowerowych otrzymaliśmy blisko 20 milionów złotych z Unii Europejskiej. Drogi rowerowe będą się rozchodzić z Centrum Przesiadkowego i docelowo mają pozwolić na swobodne poruszanie się po całym mieście. Dzięki realizowanemu obecnie etapowi, połączymy ścieżką nasze miasto z kompleksem rekreacyjnym w Radzionkowie - mówi Sława Umińska-Duraj, prezydent miasta.

Zobacz koniecznie

Chodzi o przedłużenie odcinka przy Kopcu Wyzwolenia, dzięki któremu wszyscy miłośnicy dwóch kółek dojadą do wspomnianego terenu rekreacyjnego.

- Prace widoczne są bardziej od strony Radzionkowa, gdzie firma rozpoczęła, ale już wkrótce ścieżka i chodnik dojdą do DW911 i połączą się z ścieżką przy Jana Pawła – pisze Krzysztof Turzański, wiceprezydent Piekar Śląskich, na swojej stronie internetowej. który zdradził także, że ma pewne zastrzeżenia, co do wykonanej pracy.

Pojawiły się one w związku asfaltem położonym na ul. Jana Pawła II. Chodzi o muldy. - Naprawienia nawierzchni oczekujemy w ramach gwarancji – dodaje krótko Turzański.

Cała inwestycja powinna być skończona do końca 2021 roku. W ramach projektu powstanie ponad 15 km ścieżek rowerowych - asfaltowych, pokrytych specjalną, czerwoną nawierzchnią. Łączny koszt to ok. 25 mln zł.

Nie przegap

- Sercem systemu będzie nasze centrum przesiadkowe, czyli Dworzec Autobusowy na Osiedlu Wieczorka. To właśnie z tego miejsca będzie się rozchodzić sieć połączeń rowerowych - informuje UM w Piekarach Śląskich.

Jak będą przebiegały trasy rowerowe?

Miasto planuje wybudowanie siedmiu tras rowerowych, z których część będzie się łączyć i przecinać. Poniżej rozpiska, jak będą one dokładnie przebiegać (w powyżej galerii znajdą Państwo dodatkową mapkę):

Trasa nr 1 - Szarlej skrzyżowanie ul. Okrzei z ul. Gimnazjalną – połączenie z Trasą nr 3 Odc. A – Góra Kalwaria, strona wschodnia – Os. Buczka – Os. Wieczorka II, ul. Kopernika – połączenie z Trasą nr 22 Odc. A – MOSiR – ROD „Wieczorek” – Staw Cegielnia – Jaroszowa Góra – Las Dioblina – zbiornik Kozłowa Góra

Trasa nr 1 biegnie w kierunku północnym zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym po wschodniej stronie ul. Gimnazjalnej i ul. Ziętka. Przy cmentarzu przecina ul. Ziętka zaprojektowanym przejazdem dla rowerzystów i biegnie istniejącym ciągiem pieszo-rowerowym do ul. Popiełuszki, którą można dojechać do Kalwarii i Bazyliki.

Zobacz koniecznie

W rejonie cmentarza zaprojektowany został parking „Bike&Ride”. Następnie zaprojektowanym przejazdem dla rowerzystów i ciągiem pieszo-rowerowym biegnie do ul. P. Skargi, wzdłuż niej do ul. Konstytucji 3 Maja, którą przecina zaprojektowanym przejazdem dla rowerzystów do ul. Kopernika. Dalej z ul. Kopernika do ul. Papieża Jana Pawła II, którą przecina zaprojektowanym przejazdem dla rowerzystów – połączenie z Trasą nr 22 Odc. A.

Następnie biegnie zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym do ul. Cichej, którą przecina zaprojektowanym przejazdem dla rowerzystów i biegnie zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym do ul. Maczka – połączenie z Trasą nr 22 Odc. A. Od ul. Maczka, którą przecina przejazdem dla rowerzystów do ul. Olimpijskiej gdzie biegnie wzdłuż zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym do bramy północnej ROD Wieczorka – połączenie z Trasą nr 13 i dalej do zbiornika Kozłowa Góra – ul. Brynicka.

Trasa nr 13 - Os. Wieczorka – ul. Słoneczna – ROD „Wieczorek” połączenie z trasą nr 1

Początek zbieg Trasy nr 22 Od. A (węzeł przesiadkowy) i Trasy nr 23 Odc. A. Trasa nr 13 bierze swój początek na skrzyżowaniu ul. Maczka i Śląskiej łącząc się z nimi poprzez zaprojektowany przejazd rowerowy, następnie dalej biegnie ul. Papieża Jana Pawła II zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym do ul. Słonecznej.

Z uwagi na brak możliwości budowy ciągu rowerowego w ciągu ul. Słonecznej (jej szerokość brak chodnika i poboczy) ruch rowerowy odbywał się będzie jezdnią, która zostaje oznakowana znakiem P-27 „kierunek i tor ruchu roweru”. Dalej biegnie ciągiem pieszo-rowerowym do bramy północnej ROD Wieczorka do połączenia z Trasą nr 1.

Trasa nr 16 - Os. Wieczorka – ul. Armii Krajowej – ROD „Wieczorek”

Trasa ta swój początek bierze na skrzyżowaniu ul. Maczka i Armii Krajowej. Poprzez zaprojektowany przejazd rowerowy przecinający ul. Maczka łączy się z Trasą nr 23 Odc. A. Dalej zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym biegnie wzdłuż ul. Armii Krajowej do południowej bramy ROD Wieczorka.

Trasa nr 23 - zbieg trasy nr 22 odc. A (węzeł przesiadkowy) i trasy nr 13, skrzyżowanie z ul. Papieża Jana Pawła II i Śląskiej przy dworcu autobusowym na os. Wieczorka, po czym biegnie w kierunku północno-zachodnim zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym po południowo-zachodniej stronie ul. Maczka do wylotu ul. Olimpijskiej, gdzie przecina trasę nr 1. Dalej biegnie do ul. Sportowej, łącząc się z nią i prowadząc ruch rowerowy jej jezdnia aż do istniejącej ścieżki pieszo rowerowej znajdującej się w ciągu ul Bytomskiej.

Trasa nr 22: Dzieli się na dwa odcinki – A i B

Odcinek A: Początek znajduje się na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II z ul. Śląską i ul. Maczka, przy dworcu autobusowym na os. Wieczorka, komunikując go z węzłem przesiadkowym znajdującym się przy przedmiotowym odcinku trasy. Odcinek A trasy nr 22 biegnie w kierunku zachodnim zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym po północnej stronie ul. Jana Pawła II aż do połączenia z trasą nr 1 przy skrzyżowaniu z ul. Kopernika.

Odcinek B: Przebieg – wzdłuż ul. Papieża Jana Pawła II od skrzyżowania z ul. Inwalidów Wojennych, przecięcie istniejącym przejazdem rowerowym DW-911 i dalej do granicy Radzionkowa. Zaprojektowany ciąg pieszo-rowerowy biegnie w śladzie istniejącej ścieżki pieszo-rowerowej ul. Papieża Jana Pawła II.

Trasa nr 7 A - od ul. Ziętka – wzdłuż muru cmentarza do ul. Kalwaryjskiej, a z niej do ul. Bytomskiej. Początek trasy na ul. Ziętka poprzez połączenie jej projektowanym przejazdem rowerowym z trasą nr 1. Dalej biegnie wzdłuż muru cmentarza do ul. Kalwaryjskiej, a z niej do ul. Bytomskiej. Na odcinku ul. Kalwaryjskiej zaprojektowano wprowadzenie ruchu jednokierunkowego z kierunkiem jazdy do ul. Bytomskiej.

Trasa nr 3 - odc. A: Szarlej – ul. Okrzei – Os. Sowińskiego – Brzozowice, most – os. Andaluzja – Kamień, kładka os. Powstańców Śląskich.

Trasa swój początek bierze na skrzyżowaniu ul. Okrzei i Gimnazjalnej, łącząc się z trasą nr 1 około 400 m od Urzędu Miasta. Biegnie w kierunku wschodnim, w jednym kierunku zaprojektowanym pasem dla rowerów w ciągu jezdni ul. Janty, a w kierunku powrotnym ul. Okrzei. Od skrzyżowania z ul. Szpitalną prowadzi zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym przez os. Sowińskiego i po północnej stronie ul. Wyszyńskiego wraz z przejazdem dla rowerzystów przez ul. Czołgistów.

W rejonie ul. Wyszyńskiego na wysokości przystanku zaprojektowany został parking „Bike&Ride”. Dalej biegnie zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym u podnóża nasypu autostrady A1 i wzdłuż rzeki Brynicy u podnóża wału przeciwpowodziowego. Po drodze trasa przecina ulicę Piekarską przy moście na Brynicy, przechodzi przez park Wyspiańskiego, przy os. Andaluzja, przecina dojście do kładki na Brynicy i mija kościół w Kamieniu. Zakończenie na drodze dojazdowej do posesji nr 231-233a przy ul. Nankera.

Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania.

Bądź na bieżąco i obserwuj

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ścieżki rowerowe no ok...

Ciągła wymiana kostki brukowej na Jana Pawła chyba już 4 raz w ciągu 3 lat ale aby zrobić ulice radzionkowska która jest w katastrofalnym stanie to już nie ma pieniędzy ale na położenie "leżącego.policjanta" to pieniądze były i wszyscy wiedzą że to bez sensowne stawiać coś takiego na ulicy gdzie wszyscy jeżdżą 30km/h bo dziura na dziurze a na dziurze lata na łacie dziura

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3