Pierwszy autobus elektryczny dla MPK Częstochowa zjechał z taśmy produkcyjnej. To Autosan

OPRAC.:
Bartłomiej Romanek
Bartłomiej Romanek
Tak wygląda pierwszy autobus elektryczny dla częstochowskiego MPKZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE UM w Częstochowie
Do końca roku do Częstochowy dotrą wszystkie z 15 zamówionych przez miasto, w pełni elektrycznych autobusów miejskich. Pierwsze egzemplarze rozpoczną kursy jeszcze w tym miesiącu. To Autosany.

Z taśmy produkcyjnej polskiej fabryki Autosan zjechał właśnie pierwszy, gotowy egzemplarz autobusu elektrycznego zamówionego przez częstochowskie MPK. Najpierw auto w biało-czerwonych barwach częstochowskiej komunikacji miejskiej będzie testowane na drogach Podkarpacia.

ZOBACZCIE ZDJĘCIA

Komplet 15 autobusów elektrycznych, zamówionych u sanockiego producenta (w ramach programu Lepsza Komunikacja w Częstochowie), pojawi się na ulicach miasta w tym roku. Pierwsze gotowe do obsługi pasażerów pojazdy z zakontraktowanej floty zostaną dostarczone do siedziby MPK do końca kwietnia. Nowe Autosany będą pierwszymi w pełni elektrycznymi autobusami w taborze miejskiego przewoźnika. Przez kilka ostatnich miesięcy, podczas kursów z pasażerami sprawdzany był egzemplarz testowy analogicznego modelu z sanockiej fabryki.

- Pierwszy testowo jeżdżący elektryczny autobus z Sanoka zebrał u nas dobre recenzje wśród kierowców i pasażerów, więc mam nadzieję, że te dedykowane nam egzemplarze, też się wkrótce sprawdzą już na częstochowskich trasach - mówi prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk. - Wprowadzenie "elektryków" do taboru MPK to ważny element realizacji programu Lepsza Komunikacja w Częstochowie, służący ekologii i rozwojowi elektromobilności.

Nie przeocz

Doposażenie MPK w nowe "elektryki" to efekt realizacji ubiegłorocznej umowy zawartej przez częstochowskie MPK i spółkę AUTOSAN, dotyczącej dostawy w formie najmu długoterminowego 15 szt. autobusów SANCITY 12LFE. Pojazdy wyposażone zostały w silniki TM4 oraz baterie firmy IMPACT. Ładowanie odbywać się będzie za pomocą ładowarek firmy ENIKA typu plug-in. Autobusy będą mogły przejechać około 300 km bez konieczności doładowywania. Ponadto wyposażone zostały w takie udogodnienia jak klimatyzacja, monitoring etc.

Zobacz koniecznie

Musisz to wiedzieć

Zwierzęta też potrafią się śmiać

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie