Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pierwszy w Tychach autobus w barwach metropolii jeżdzi z alkomatem ZDJĘCIA

RED
Pierwszy w Tychach autobus w barwach metropolii i zamontowanym alkomatem
Pierwszy w Tychach autobus w barwach metropolii i zamontowanym alkomatem Mat.prasowy
Pierwszy w Tychach autobus w barwach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii już jeździ. Jest cały żółty. Jest to też pierwszy w Tychach autobus z wbudowanym alkomatem.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Tychach ma nowy autobus, który zgodnie z założeniami metropolii ma kolor żółty (tyskie autobusy są żółto-zielone). Żółte będą wszystkie autobusy regularnych linii Zarządu Transportu Metropolitalnego (ZTM).

ZOBACZCIE ZDJĘCIA

Nowy nabytek to nowoczesny pierwszy Solaris Urbino 18 czwartej generacji w tyskiej zajezdni, wyróżniający się m.in. tym, że aby go uruchomić,

kierowca musi dmuchnąć w alkomat znajdujący się w kabinie kierowcy.

Autobus z alkomatem



Alkomat jest połączony z układem zapłonowym silnika. Przed wyjazdem z zajezdni kierowcy będą więc dwukrotnie badani pod kątem trzeźwości: pierwszy raz przez dyspozytora przed rozpoczęciem pracy, drugi raz przed uruchomieniem autobusu.

W autobusie jest też przycisk, którym kierowca z pierwszej zmiany wymusza test trzeźwości dla kierowcy z drugiej zmiany. Po wyłączeniu silnika autobus może przejechać jeszcze przez piętnaście minut. To znaczy, że jeśli np. kierowca ma przerwę śniadaniową - 20 minut, bądź też stoi na pętli końcowej czekając na następny kurs, to ponownie musi wykonać test.

Nowy autobus jest też pierwszym, który jest przystosowany do przewozu rowerów. W drugich drzwiach rowerzyści znajdą specjalny stojak, w którym można zamocować i przewieźć rower. Dużo więcej miejsca w autobusie przeznaczono również na wózki – to również pierwszy autobus fabrycznie przygotowany do przewozu równocześnie dwóch osób na wózkach inwalidzkich. Miejsca dla wózków są przygotowane w drugich i trzecich drzwiach pojazdu i oznaczone dla ułatwienia specjalnie piktogramami.

O bezpieczeństwo pasażerów poza nowoczesnymi systemami kontroli trakcji (ASR) oraz ESP – (dzięki czemu poprawiono bezpieczeństwo na zakrętach), dba również pełny monitoring pojazdu (wnętrze filmuje siedem kamer, do tego jedna z kamer rejestruje to, co dzieje się przed pojazdem, a druga to co jest za nim).

Klimatyzacja obejmuje całe wnętrze oraz kabinę kierowcy. Zostawiono jednak pasażerom okna uchylne jak i przesuwne, które stanowią doskonałe uzupełnienie i dają dodatkowe możliwości np. w dni kiedy klimatyzacja jest zbędna.



Nowy Solaris cechuje się trwalszą, lżejszą oraz bardziej dopracowaną konstrukcją, zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym[b]. Dzięki nowym technologiom zredukowano poziom hałasu oraz natężenie wibracji w autobusie.

Cały pojazd został oświetlony w technologii led, zastosowano tzw. światło pośrednie, które ułatwia kierowcy jazdę po zmierzchu. Autobus stał się stabilniejszy dzięki obniżeniu pojazdu o 50 mm (z zachowaniem tej samej wysokości wnętrza pojazdu).

5 mln euro dla Górnego Śląska i innych regionów górniczych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo