Do 2001 roku pociągi osobowe normalnie kursowały pociągi osobowe na trasach Tychy - Orzesze Jaśkowice i Tychy - Tychy Miasto - Lędziny. Jeszcze w latach osiemdziesiątych jeździły też składy z Tychów do kopalni Piast w Bieruń.
Potem ruch pasażerski zamarł, wznowiono go, jednak tylko na odcinku z Tychów do nowego przystanku Tychy Lodowisko. Jest szansa, że w przyszłości pojawią się znów pociągi z Tychów do Orzesza Jaśkowic, jak również zupełnie nowe połączenia z Tychów do Oświęcimia. Mają się też pojawić nowe przystanki.
- Przewidywana jest budowa nowych przystanków: Bieruń Kopalnia (nazwa robocza) w pobliżu KWK Piast w Bieruniu oraz Bieruń Łysina i Tychy Potok (nazwy robocze) w pobliżu fabryki FCA w Tychach. Przystanki będą dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Zwiększy się komfort podróżowania, dzięki uruchomieniu nieczynnych przystanków: Bieruń Mleczarnia i Tychy Urbanowice. Stacja Tychy Miasto zostanie połączona z przystankiem Tychy Lodowisko, który zyska dodatkowy peron - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK. - PLK planują wygodniejsze korzystanie z przebudowanych stacji Orzesze Jaśkowice, Łaziska Średnie i Nowy Bieruń oraz z przystanków Orzesze Miasto, Orzesze Zawiść, Łaziska Kopanina, Wyry i Bieruń Stary. Wszystkie perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Perony zyskają nowe wiaty, ławki, oświetlenie i nagłośnienie. W orientacji pomogą czytelne oznakowania, tablice informacyjne i gabloty z rozkładami jazdy - dodaje.
Nie przeocz
Zgodnie z planami PKP PLK utworzone ma być połączenie Tychy – Bieruń Stary – KWK Piast – Nowy Bieruń – Oświęcim. Dzięki temu Tychy i Oświęcim zyskają bezpośrednie połączenie kolejowe w czasie ok. 30 min.
Według planów pociągi pojadą po 45 km nowych torów, a rewitalizacja obejmie 17 km sieci trakcyjnej. Linia kolejowa na odcinku Tychy Lodowisko - Nowy Bieruń będzie też zelektryfikowana. Pociągi pojadą szybciej, pasażerskie do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h.
Dzięki modernizacji 14 przejazdów kolejowo-drogowych zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu. W ramach inwestycji wyremontowanych lub przebudowanych zostanie 81 obiektów inżynieryjnych, m.in. most na Wiśle między Nowym Bieruniem a Oświęcimiem.
PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę na dokumentację projektową dla zadania „Rewitalizacja linii kolejowych nr 140/169/179/885/138 połączenia: Orzesze Jaśkowice - Tychy - Baraniec - KWK Piast - Nowy Bieruń – Oświęcim”.
Jej wartość to 10,4 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego i ma potrwać do połowy 2022 roku. Roboty budowlane mogłyby być realizowane w kolejnej perspektywie unijnej 2021 – 2027.
Musisz to wiedzieć
Zobacz koniecznie
iPolitycznie - Dominik Tarczyński - skrót 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Quiz o Idze Świątek. Co wiesz o naszej najlepszej tenisistce?
- Trump zostanie sam ze swoimi problemami? Odcinają się od niego nawet najbliżsi
- Perfekcyjna Pani Domu razem z mężem urządziła swój ogród. Postawili tam nawet palmy
- Czarne chmury nad liderem Rammstein. Muzyk reaguje na oskarżenia o molestowanie