GDDKiA weryfikuje wnioski
Po weryfikacji wniosków, w zakresie spełniania warunków, wykonawcy zostaną dopuszczeni do rozmów w dialogu. Po zakończeniu tego etapu, podczas którego przedstawiciele GDDKiA z każdym z uczestników z osobna będą negocjować warunki realizacji zamówienia mające się znaleźć w umowie, wykonawcom zostanie przekazana finalna Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, wraz z zaproszeniem do składania ofert. Najważniejszym etapem postępowania jest zastosowana w tym przypadku formuła dialogu z wykonawcami, którzy w odpowiedzi na przedstawione potrzeby i wymagania w zakresie KSPO, będą mogli przedstawić swoje rozwiązania i propozycje dla GDDKiA. Celem dialogu konkurencyjnego, będzie wypracowanie optymalnych i najbardziej efektywnych technicznie i ekonomicznie rozwiązań dla przyszłego KSPO.
Umowa z wybranym wykonawcą będzie zakładała świadczenie usług przez 6 lat, tj. od 3 listopada 2018 r. do 2 listopada 2024 r.
Drogi płatne w Polsce
Drogi płatne w Polsce, to jak wiadomo, nie tylko płatne odcinki autostrad, to również drogi krajowe, na których obecnie opłaty za przejazd są dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pobierane przez operatora systemu viaToll, czyli konsorcjum Kapsch.
W Polsce większość płatnych dróg jest zarządzanych przez GDDKiA. To trasy o długości ponad 3150 km. 468 kilometrów dróg jest zarządzanych przez przez koncesjonariuszy np. za przejazd 152 kilometrami autostrady A1 opłaty pobiera Gdańsk Transport Company S.A., za przejazd ok. 255 km autostrady A2 płacimy spółkom Autostrada Wielkopolska I i Autostrada Wielkopolska II. Ponad 60 kilometrami autostrady A4 zarządza z kolei Stalexport Autostrada Małopolska i to ten koncesjonariusz pobiera tam opłaty.
Kto złożył wnioski?
Obecnie o zarządzanie Krajowym Systemem Poboru Opłat w Polsce ubiega się dziewięć konsorcjów, które tworzą 23 firmy. Oto one:
1. Konsorcjum firm Kapsch Telematic Services Sp. z o.o. Warszawa, Kapsch TrafficCom AG, Wiedeń, Austria, Kapsch TrafficCom Transportation NA Inc., USA.
2. Catterick Investments Sp. z o.o.Warszawa
3. Konsorcjum SKYWAYS: Leadville Investments Sp. z o.o. Warszawa, Strabag Motorway GmbH, Austria
4. Konsorcjum: Comarch Polska S.A., Kraków, Integrated Solutions Sp. z o.o., Warszawa, Orange Polska S.A., Warszawa, Bt Signaal Sp. z o.o., Katowice.
5. SkyToll a.s.Bratysława, Słowacja.
6. Konsorcjum:S&T Services Polska Sp. z o.o., Warszawa, VITRONIC Dr. Ing. Stein Bildverarbeitungssysteme GmbH, Wiesbaden, Niemcy. Xerox State & Local Solutions Inc., Fairfax, USA.
7. Konsorcjum: FBSERWIS B Sp. z o.o., Warszawa; CINTRA GLOBAL Ltd., Anglia; Vialivre S.A., Lizbona, Portugalia; CINTRA TOLL SERVICES LLC, USA.
8. Konsorcjum: Egis Projects S.A., Francja; Egis Electronic Toll Collection Polska Sp. z o.o. Warszawa; TK Telekom Sp. z o.o., Warszawa.
9. Konsorcjum: Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zártkörűen működő Részvénytársaság (National Toll Payment Services Plc.) Budapeszt, Węgry; Cell Mobilsoft Zártkörűen működő Részvénytársaság (i-Cell Mobilsoft Zrt.) Budapeszt, Węgry.
Od marca Stalexport Autostrada Małopolska podnosi opłaty na A4
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?