Play zwróci klientom niewykorzystane pieniądze z ich kont pre-paid. To decyzja prezesa UOKiK

OPRAC.:
Łukasz Olszewski
Łukasz Olszewski
Play musi zwrócić klientom pieniądze z kont pre-paid
Play musi zwrócić klientom pieniądze z kont pre-paid Pixabay
Udostępnij:
Operatorzy sieci komórkowych będą musieli zwracać klientom niewykorzystane przez nich środki z ich kont pre-paid. Do decyzja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji Konsumentów. Oprócz P4, czyli operatora sieci Play, do zmian zobowiązał się także T-Mobile. W toku jest jeszcze postępowanie wobec Orange. Wcześniej, ukarany został z kolei operator sieci Plus.

Play odda swoim klientom niewykorzystane środki z pre-paid. To decyzja UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza obecnie, czy najwięksi operatorzy sieci komórkowych w Polsce zwracają swoim klientom niewykorzystane należności z ich kont pre-paid.

Jak na razie, decyzją prezesa UOKiK, Tomasza Chróstnego, ukarana została spółka Polkomtel, czyli operator sieci Plus. Firma musi zapłacić ponad 20 mln złotych kary.

Teraz spółka P4 także została zobowiązana, do zwrotu środków swoim klientom. W we wzorcach umów usług przedpłaconych (pre-paid) P4 zastrzegało, że w przypadku utraty ważności konta niewykorzystana kwota lub jednostki rozliczeniowe zostają anulowane. Jedynym sposobem na to, aby zgromadzone pieniądze nie przepadły, było kolejne doładowanie przedłużające ważność konta. Jeśli konsument tego nie zrobił, bo np. zapomniał, a chciał zmienić operatora, tracił niewykorzystane środki. Mogło go to zniechęcić do wyboru konkurencyjnej firmy, nawet jeśli otrzymał lepszą ofertę – poinformował UOKiK.

Nie przeocz

- Kolejna decyzja dotyczy sieci Play, która nie oddawała swoim klientom mającym telefony na kartę niewykorzystanych pieniędzy. Działamy konsekwentnie i porządkujemy rynek nakazując operatorom uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług. Klienci nie mogą tracić niewykorzystanych środków zgromadzonych na koncie pre-paid z powodu braku kolejnego doładowania. To utrudnianie zmiany operatora, co jest zakazane przez Prawo Telekomunikacyjne. Także Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej nakazuje operatorom uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Jak ubiegać się o niewykorzystane środki?

  • Konsument musi złożyć wniosek o zwrot niewykorzystanych środków w ciągu 30 dni od zmiany operatora lub upływu ważności połączeń przychodzących.
  • Może to zrobić poprzez kontakt z obsługa klienta P4 (pisemnie, e-mailem, telefonicznie) lub w autoryzowanych salonach.
  • Zgodnie z Europejskim Kodeksem Łączności Elektronicznej spółka może pobrać niewielką opłatę manipulacyjną – na podstawie decyzji zobowiązującej jej wysokość nie może jednak przekroczyć dwudziestu złotych.
  • Zwrotowi nie będą podlegały środki powyżej nominalnej kwoty doładowania.
  • W ciągu 30 dni od złożenia wniosku, pieniądze zostaną przelane na wskazany przez konsumenta rachunek bankowy.

Musisz to wiedzieć

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Miliardowe inwestycje w Polsce zagranicznych firm

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie