Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociągi do Wisły pojadą nawet 120 km/h. Ruszył przetarg na remont!

tos
Wielu mieszkańców Śląska i Zagłębia wybiera się do Ustronia i Wisły pociągiem. O ile jednak z Katowic do Goczałkowic pociąg jedzie szybko, to później prędkość spada do około 20 kilometrów na godzinę. Za trzy lata zakończyć mają się prace, które spowodują, że pociągi do Wisły, a przy okazji i do Cieszyna, znacząco przyspieszą.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na wykonanie prac projektowych i robót budowlanych w ramach projektu pn.: „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce”. Projekt ubiega się o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020. Wartość projektu szacowana jest na ok. 350 mln zł.

Przebudowane zostaną nie tylko tory, ale również stacje Pierściec, Skoczów, Goleszów, Cieszyn, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko, a także przystanki Chybie Mnich, Zaborze, Skoczów Bładnice, Goleszów Górny, Bażanowice, Ustroń Zdrój, Wisła Dziechcinka, Wisła Kopydło.

Podróżni będą mogli skorzystać z dwóch nowych przystanków Skoczów Osiedle (linia 190) oraz Ustroń Poniwiec (linia 191). Przystanek Cieszyn Mnisztwo (linia 190) zmieni nazwę na Cieszyn Uniwersytet, a zamiast Wisły Obłaziec (linia 191) pojawi się Wisła Jawornik. Oprócz nazwy, planowana jest niewielka zmiana lokalizacji tych przystanków.

- Wszędzie pojawią się nowe wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco, gabloty informacyjne, nowe oznakowania oraz stojaki na rowery. Perony zyskają nowe oświetlenie, co wpłynie na bezpieczeństwo podróżowania. Będą też podwyższone, a to ułatwi pasażerom wsiadanie do pociągu. Nawierzchnia będzie antypoślizgowa, z zaznaczoną wypukłą fakturą, co pozwoli na podróżowanie osobom niewidomym i słabo widzącym. Dojścia do peronów zostaną zaprojektowane tak, by umożliwić podróżowanie osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych oraz przejściach dla pieszych przez tory dzięki wymienionej nawierzchni i nowemu oświetleniu - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

W ramach projektu zostaną wymienione prawie 52 km torów. Nowe będą rozjazdy oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co sprawi, że zwiększy się przepustowość linii. Nastawnie będą wyposażone w nowoczesny sprzęt komputerowy. Sprawniejsze podróżowanie zimą zapewni elektryczne ogrzewanie rozjazdów. Sieć trakcyjna zostanie kompleksowo przebudowana na remontowanych stacjach, a także odbudowana na nieużywanym obecnie szlaku Goleszów – Cieszyn.

Dzięki odbudowie linii kolejowych nr: 694 (Bronów – Bieniowiec), 157 na odcinku Bieniowiec – Skoczów, 190 na odcinku Skoczów – Cieszyn oraz 191 na odcinku Goleszów – Wisła Głębce, pociągi będą jeździły z dużo większą prędkością, z 20/30/40/60 km/h przyspieszą do 80/110/120 km/h. Składy towarowe będą kursować z prędkością 60 i 80 km/h. Na zmodernizowanych odcinkach pojedzie też więcej pociągów. Planowane są również prace związane z poprawą stanu mostów i wiaduktów.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Arnold Schwarzenegger w Katowicach

Uczestnicy COP24 w Katowicach próbują mówić po śląsku i polsku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo