Do tej pory fatalny stan linii sprawiał, że pociągi wlokły się przez środek aglomeracji, miejscami osiągając "zawrotną" prędkość 30 kilometrów na godzinę. Jak informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, po modernizacji prędkość konstrukcyjna na tym odcinku wzrośnie do 100 km na godzinę. Zwiększyć ma się także przepustowość linii. Przynajmniej w teorii. W praktyce jednak nic na to nie wskazuje. Obecnie, ze względu na trwające prace remontowe, jedna para pociągów Kolei Śląskich z Katowic do Gliwic kursuje z konieczności objazdem przez Bytom.
- Po marcowej korekcie rozkładu jazdy z takiego objazdu korzystać będą cztery pary pociągów - poinformował nas (wywołując sporą konsternację) Michał Wawrzaszek z biura prasowego Kolei Śląskich.
W ramach przeprowadzonej przez PKP PLK inwestycji wyremontowano także dworzec w Zabrzu - za niespełna 2 mln złotych odnowiono peron (pojawiła się na nim m.in. platforma dźwigowa dla niepełnosprawnych), zamontowano nowe oświetlenie, system nagłośnieniowy i tablice informacyjne.
Następnym etapem prac na tzw. średnicy, czyli najważniejszej dla ruchu pasażerskiego linii kolejowej w regionie będzie dokończenie remontu torowiska między Zawierciem a Dąbrową Górniczą Ząbkowicami i dalej w stronę Jaworzna Szczakowej. Ma to nastąpić wiosną przyszłego roku. W efekcie pociągi pasażerskie będą mogły tam osiągać prędkość 120 km na godzinę.
*SOCZI 2014 - IGRZYSKA OLIMPIJSKIE - RELACJE, ZDJĘCIA, CIEKAWOSTKI
*Najlepsze studniówki 2014 w woj. śląskim ZDJĘCIA + GŁOSOWANIE
*TVP ABC I TV TRWAM NA MULTIPLEKSIE. Jak odbierać, jak przeprogramować dekoder?
*Tak kochają tylko Ślązacy ŚLĄSKI SŁOWNIK MIŁOSNY
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?