Pociągiem z Katowic do Żywca z prędkością 160 km/h

Jacek DrostZaktualizowano 
Po trasie mogłyby kursować m.in. Flirty
Po trasie mogłyby kursować m.in. Flirty tomasz borówka
Nie 200, nie 300, lecz "zaledwie" 160 kilometrów na godzinę pojadą na Podbeskidziu pociągi po gruntownej modernizacji linii kolejowej E65. Taką opcję wybrały właśnie PKP Polskie Linie Kolejowe. Musiały zrezygnować z "szybszych" wariantów, m.in. z powodu górzystego terenu.

- Pociągi od Czechowic-Dziedzic do Milówki pojadą z prędkością 160 kilometrów na godzinę. Od Milówki do Zwardonia około 100 kilometrów na godzinę. Gdybyśmy chcieli wprowadzić większe prędkości, to musielibyśmy poprowadzić linię w innym miejscu - informuje Andrzej Biały, kierownik kontraktu z PKP PLK. Według Białego, zdecydowano się wprowadzić 160 km na godz. w stronę Słowacji także dlatego, by m.in. obsłużyć wszystkich pasażerów na tej linii.

Zmodernizowana linia E 65, przeznaczona dla szybkich pociągów, będzie wiodła z Gdyni, przez Warszawę, do Katowic. Od Czechowic-Dziedzic pociągi będą się kierowały w stronę polsko-czeskiego przejścia w Zebrzydowicach oraz polsko-słowackiego w Zwardoniu.

Nadal prowadzone są rozmowy międzyrządowe, żeby w stronę polsko-czeskiej granicy zostały utrzymane prędkości wynoszące 300 km na godz. między Katowicami a Ostrawą w Czechach.

Samorządy wiążą z modernizacją trasy duże nadzieje. Liczą, że dzięki temu turyści szybciej, wygodniej i bezpieczniej dojadą w Beskidy. Odcinek z Katowic do Zwardonia będzie można pokonać o godzinę szybciej.

- Powstaje droga ekspresowa S 69 z Bielska-Białej do Żywca. Gdyby jeszcze została zmodernizowana linia kolejowa, to otworzyłyby się przed nami olbrzymie możliwości rozwoju - podkreśla Stanisław Kucharczyk z Urzędu Gminy w Łodygowicach.

1,5 mld złotych na linię od Bałtyku na Bałkany

Zmodernizowana linia E65 z Gdyni do Zwardonia będzie częścią VI Paneuropejskiego Korytarza Transportowego. Stanowić będzie najkrótsze połączenie pomiędzy obszarem Morza Bałtyckiego, poprzez Europę Środkową, a Regionem Bałkańskim i Morzem Adriatyckim. W części polskiej inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Planuje się, że inwestycja będzie realizowana w latach 2012-2015. Jej koszt wyniesie 1,5 mld zł.

polecane: FLESZ: Smartfony zamiast kas fiskalnych.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

F
Frankfurt - Köln

[cyt]Niestety to niemożliwe. Jak z Katowic do Żywca pojadę około pół godziny, to na puloku mi kaktus wyrośnie i zakwitnie.[/cyt]
...
Technicznie, to jest mozliwe:
trasa w wiekszosci w tunelach, na wiaduktach, nasypach i wykopach - tak jak trasa Frankfurt - Köln, gdzie pociagi dochodza do 300 km/h.
Technicznie mozliwe, ale Warszawa na takie rozwiazanie nie da pieniedzy.

a
apo

Niestety to niemożliwe. Jak z Katowic do Żywca pojadę około pół godziny, to na puloku mi kaktus wyrośnie i zakwitnie.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3