Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pogoda spowalnia budowę centrum przesiadkowego w Chorzowie

Kamila Rożnowska
Budowa centrum przesiadkowego potrwa do maja 2015 roku
Budowa centrum przesiadkowego potrwa do maja 2015 roku Kamila Rożnowska
Niesforni piesi i ograniczenia w kursowaniu tramwajów. Tak wygląda pierwszy miesiąc budowy centrum przesiadkowego w Chorzowie.

Od niemal miesiąca trwa budowa centrum przesiadkowego, które powstaje w okolicach rynku i estakady w Chorzowie. Dopóki temperatura nie spadała poniżej 5 st. Celsjusza na plusie, prace szły pełną parą. Teraz pogoda zaczyna powoli dawać się we znaki, mimo że zima na dobre się jeszcze nie zaczęła. - Niektórych prac nie można wykonywać poniżej tej temperatury - wyjaśnia Piotr Wójcicki z firmy Balzola, która realizuje tę inwestycję w centrum Chorzowa.

Ale Wójcicki dodaje także, że dopóki będzie można, będą wykonywane te prace, na jakie będzie pozwalała pogoda.

Obecnie pod estakadą i koło Banku Zachodniego trwają prace rozbiórkowe i prowadzone są roboty ziemne.

Przypomnijmy, że wraz z rozpoczęciem się budowy centrum przesiadkowego, trzeba było zmienić organizację ruchu w rejonie prowadzonych prac. Wiązało się to z ograniczeniem ruchu kołowego na odcinku ulicy Katowickiej pomiędzy skrzyżowaniami ulic Kościuszki i Rynek. Dlatego właśnie chcąc jechać w kierunku Bytomia od strony ul. Powstańców musimy wjechać w Moniuszki.

Ale utrudnienia związane z przebudową chorzowskiego centrum odczuli też podróżujący komunikacją publiczną, którzy przyzwyczaili się do regularnego i częstego kursowania tramwajów linii 6, 11 i 19 przejeżdżających przez Chorzów.

Niedługo po rozpoczęciu budowy okazało się, że tramwaje zaczynają się spóźniać nawet do kilkunastu minut. Wszystko spowodowane jest tym, że przejezdny jest tylko jeden tor, a tramwaje między przystankami Metalowców i Chopina muszą kursować wahadłowo. Jest to dość spory odcinek i zdarza się, że albo nie jedzie nic, albo jedzie kilka tramwajów naraz.

Dlatego spółka Tramwaje Śląskie zdecydowała się wprowadzić zmiany w rozkładzie jazdy. Tramwaj linii 11 z Rudy Śląskiej dojeżdża tylko do przystanku Metalowców, a nie jak wcześniej do placu Wolności w Katowicach. W zamian uruchomiona została dodatkowa linia 0, która wozi pasażerów między Katowicami a Stadionem Śląskim.

Coraz częstszym widokiem są także policjanci albo strażnicy miejscy, którzy pod ratuszem wypisują mandaty niesfornym pieszym, którzy zamiast przejść bezpiecznie "zebrą tymczasową", przebiegają na wskroś na drugą stronę ulicy Powstańców.

Po drugiej stronie jezdnia odgrodzona jest jednak barierkami od chodnika, co też wydłuża czas przedostania się pieszych w bezpieczne miejsce.

Do końca maja przyszłego roku w centrum Chorzowa powstanie pięć zintegrowanych przystanków autobusowo--tramwajowych. Dzięki temu zamiast przystanków w kilku lokalizacjach, wszystkie znajdą się w jednym miejscu w okolicach chorzowskiej estakady.

Budowa centrum przesiadkowego pochłonie ok. 20 mln złotych, z czego znaczna część finansowana jest przez Tramwaje Śląskie. Spółka za swoją część prac zapłaci ok. 12 mln złotych.


*Kto wygrał wybory w Twoim mieście? ZOBACZ WYNIKI WYBORÓW 2014
*Nowe władze woj. śląskiego: Koalicja PO, PSL, SLD. Marszałek Saługa. Zarząd wybrany
*Niesamowote zdjęcia nocne Katowic. Takich Katowic jeszcze nie widzieliście [ZOBACZ ZDJĘCIA]
*Śląsk Plus - pierwsza rejestracja za darmo. Zobacz nowy interaktywny tygodnik o Śląsku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!