Polacy ruszyli na zakupy. Ponad 650 tysięcy klientów i ponad 50 mln wydanych w outletach Factory

OPRAC.:
Jacek Drost
Jacek Drost

Wideo

Zobacz galerię (2 zdjęcia)
Rośnie wartość sprzedaży w outletach Factory w Polsce, zarządzanych przez Neinver, wiodącego operatora tego segmentu w Europie i lidera rynku w Polsce oraz Hiszpanii. Rośnie też liczba klientów, a istotne zmiany głównych wskaźników po ponownym otwarciu obserwowane są niemal z tygodnia na tydzień. Odwiedzający w pięciu outletach w Warszawie (Annopol i Ursus), Poznaniu, Krakowie i Gliwicach wydali w maju ponad 50 mln złotych. Na zakupy do Factory ruszyło 650 tysięcy osób.

W pierwszych dwóch tygodniach maja liczba klientów w centrach Factory w porównaniu do roku poprzedniego kształtowała się na poziomie 80 procent, a wartość sprzedaży sięgała 70 procent. Po dobrym starcie tendencja wzrostowa została utrzymana, a różnice wartości sprzedaży i liczby klientów, porównując pierwszy i ostatni tydzień maja, sięgają nawet kilkudziesięciu procent.

- Obserwowane przez nas wyniki pokazują trwałą, często wręcz skokową tendencję wzrostową, a dynamika wartości sprzedaży jest większa niż samej liczby odwiedzających. Klienci ograniczają liczbę wizyt w centrum, ale kupują bardziej kompleksowo, często zaopatrując całą rodzinę. Wydają większe kwoty i mają jasno sprecyzowane cele zakupowe – podsumowuje Bożena Gierszewska- Mroziewicz, Country Head Neinver w Polsce.

Zobacz koniecznie

Charakterystyczne dla segmentu outletów celowane zakupy, oferta dobrych marek w stale obniżonych cenach i kompleksowa wielkość obiektów wydają się dobrze sprawdzać w nowej sytuacji, w jakiej żyjemy od czasu nastania pandemii. Rośnie zarówno ilość paragonów, ich wartość, jak również liczba kupionych sztuk, patrząc z perspektywy całego centrum.

- Widać nie tylko silną potrzebę dokonania zakupów, ale także większą ufność i motywację klientów do powrotu do zachowań sprzed pandemii. Wzrosty z tygodnia na tydzień były w niektórych outletach skokowe, o kilkadziesiąt procent, a różnica między pierwszym i ostatnim tygodniem maja jest naprawdę duża – zauważa Ewa Spychalska, International Retail Manager Neinver.

Największym powodzeniem w outletach cieszy się obecnie branża sportowa, outdoorowa i artykuły wyposażenia wnętrz. Widać też coraz większe zainteresowanie segmentem modowym, który w miarę powrotu do biur, będzie przybierał na sile.

Kupuj bezpieczne, nie narażaj się

Menadżerowie Neinver w sześciu krajach europejskich wymieniają się doświadczeniami i ściśle współpracują, aby zapewnić pracownikom i klientom najwyższe standardy bezpieczeństwa. Wprowadzone procedury oraz praktyki mają umożliwiać sprawne, bieżące reagowanie i skuteczne zapobiegać ryzykownym sytuacjom, zgodnie z międzynarodowym programem Neinver „Kupuj bezpiecznie, nie narażaj się”. Firma zwraca szczególną uwagę na priorytetowe traktowanie zdrowia i bezpieczeństwa klientów oraz pracowników.

Neinver wprowadził specjalne stacje sanitarne we wszystkich obiektach w Polsce oraz innych krajach europejskich. Zarządca outletów informuje klientów na bieżąco o obowiązku noszenia maseczek, zachowaniu bezpiecznej odległości i dezynfekowaniu rąk. W każdym z centrów znalazły się specjalne oznaczenia. Wszystkie przestrzenie są regularnie sprzątane i dezynfekowane, zgodnie z zaleceniami inspektorów sanitarnych.

Musisz to wiedzieć

Neinver to hiszpańska, wielonarodowa firma specjalizująca się w inwestycjach na rynku nieruchomości komercyjnych i logistycznych, budowaniu obiektów handlowych i zarządzaniu nimi. Ten wiodący zarządca centrów outlet w Hiszpanii i Polsce oraz drugi pod względem wielkości w Europie posiada dwie marki własne: The Style Outlets i Factory. Firma Neinver, założona w 1969 roku, zarządza 18 centrami outlet oraz 5 parkami handlowymi i współpracuje z 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii.

Nie przeocz

Bądź na bieżąco i obserwuj

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3