W pierwszych dwóch tygodniach maja liczba klientów w centrach Factory w porównaniu do roku poprzedniego kształtowała się na poziomie 80 procent, a wartość sprzedaży sięgała 70 procent. Po dobrym starcie tendencja wzrostowa została utrzymana, a różnice wartości sprzedaży i liczby klientów, porównując pierwszy i ostatni tydzień maja, sięgają nawet kilkudziesięciu procent.
- Obserwowane przez nas wyniki pokazują trwałą, często wręcz skokową tendencję wzrostową, a dynamika wartości sprzedaży jest większa niż samej liczby odwiedzających. Klienci ograniczają liczbę wizyt w centrum, ale kupują bardziej kompleksowo, często zaopatrując całą rodzinę. Wydają większe kwoty i mają jasno sprecyzowane cele zakupowe – podsumowuje Bożena Gierszewska- Mroziewicz, Country Head Neinver w Polsce.
Zobacz koniecznie
Charakterystyczne dla segmentu outletów celowane zakupy, oferta dobrych marek w stale obniżonych cenach i kompleksowa wielkość obiektów wydają się dobrze sprawdzać w nowej sytuacji, w jakiej żyjemy od czasu nastania pandemii. Rośnie zarówno ilość paragonów, ich wartość, jak również liczba kupionych sztuk, patrząc z perspektywy całego centrum.
- Widać nie tylko silną potrzebę dokonania zakupów, ale także większą ufność i motywację klientów do powrotu do zachowań sprzed pandemii. Wzrosty z tygodnia na tydzień były w niektórych outletach skokowe, o kilkadziesiąt procent, a różnica między pierwszym i ostatnim tygodniem maja jest naprawdę duża – zauważa Ewa Spychalska, International Retail Manager Neinver.
Największym powodzeniem w outletach cieszy się obecnie branża sportowa, outdoorowa i artykuły wyposażenia wnętrz. Widać też coraz większe zainteresowanie segmentem modowym, który w miarę powrotu do biur, będzie przybierał na sile.
Kupuj bezpieczne, nie narażaj się
Menadżerowie Neinver w sześciu krajach europejskich wymieniają się doświadczeniami i ściśle współpracują, aby zapewnić pracownikom i klientom najwyższe standardy bezpieczeństwa. Wprowadzone procedury oraz praktyki mają umożliwiać sprawne, bieżące reagowanie i skuteczne zapobiegać ryzykownym sytuacjom, zgodnie z międzynarodowym programem Neinver „Kupuj bezpiecznie, nie narażaj się”. Firma zwraca szczególną uwagę na priorytetowe traktowanie zdrowia i bezpieczeństwa klientów oraz pracowników.
Neinver wprowadził specjalne stacje sanitarne we wszystkich obiektach w Polsce oraz innych krajach europejskich. Zarządca outletów informuje klientów na bieżąco o obowiązku noszenia maseczek, zachowaniu bezpiecznej odległości i dezynfekowaniu rąk. W każdym z centrów znalazły się specjalne oznaczenia. Wszystkie przestrzenie są regularnie sprzątane i dezynfekowane, zgodnie z zaleceniami inspektorów sanitarnych.
Musisz to wiedzieć
Neinver to hiszpańska, wielonarodowa firma specjalizująca się w inwestycjach na rynku nieruchomości komercyjnych i logistycznych, budowaniu obiektów handlowych i zarządzaniu nimi. Ten wiodący zarządca centrów outlet w Hiszpanii i Polsce oraz drugi pod względem wielkości w Europie posiada dwie marki własne: The Style Outlets i Factory. Firma Neinver, założona w 1969 roku, zarządza 18 centrami outlet oraz 5 parkami handlowymi i współpracuje z 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii.
Nie przeocz
Bądź na bieżąco i obserwuj
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?