Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polacy zaciskają pasa przez drożyznę i inflację. 40 proc. z nas kupuje tylko najtańsze produkty

OPRAC.:
Leszek Rudziński
Leszek Rudziński
Ceny w sklepach, w związku z galopującą inflacją, rosną z tygodnia na tydzień, a to zdecydowanie nie koniec. W związku z tym wielu Polaków zmieniło swoje nawyki zakupowe.
Ceny w sklepach, w związku z galopującą inflacją, rosną z tygodnia na tydzień, a to zdecydowanie nie koniec. W związku z tym wielu Polaków zmieniło swoje nawyki zakupowe. Adam Jankowski
60 proc. Polaków oszczędza na podstawowych produktach. 40 proc. z nas kupuje tylko najtańsze artykuły, a 32 proc. jest zdania, że zakłócenia związane z inflacją i drożyzną utrzymają się długo po 2023 r. - wynika z badania NielsenIQ.

Ceny w sklepach, w związku z galopującą inflacją, rosną z tygodnia na tydzień, a to zdecydowanie nie koniec. W związku z tym wielu Polaków zmieniło swoje nawyki zakupowe.

40 proc. osób kupuje najtańsze produkty

Z najnowszego badania NielsenIQ, którego wyniki opublikowała „Rzeczpospolita”, wynika, że 60 proc. Polaków już oszczędza na podstawowych produktach, a 40 proc. kupuje właściwie wyłącznie najtańsze produkty lub - niezależnie od producenta - wybiera do koszyka to, co jest aktualnie w promocji.

Z kolei 9 proc. z nas czuje się niepewnie, jeśli chodzi o pokrycie codziennych potrzeb finansowych i decyduje się na zakup tańszych przedmiotów.

Polacy nastawieni pesymistycznie

Niemal co trzeci Polak (32 proc.) uważa, że zakłócenia związane z inflacją i drożyzną utrzymają się długo po 2023 r. Trudno się dziwić, gdyż przewidywania są takie, że choć ceny w sklepach już wzrosły o ponad 20 proc., to najgorsze jeszcze przed nami.

Gazeta pisze, że w nieoficjalnych rozmowach handlowcy przyznają, iż dostawcy szykują się na kolejną falę podwyżek w reakcji na droższą energię i ogrzewanie.

Zdaniem cytowanego przez „Rz” wykładowcy Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie Huberta Gąsińskiego, należy się spodziewać dalszego pogorszenia sytuacji w sklepach, jednak ceny nie będą już tak szybko rosły, jak w pierwszej połowie br. - Wzrosty nie będą już dwucyfrowe. Największy wzrost może się pojawić w kategoriach takich jak mięso, nabiał oraz produkty sypkie – twierdzi ekspert.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Polacy zaciskają pasa przez drożyznę i inflację. 40 proc. z nas kupuje tylko najtańsze produkty - Strefa Biznesu