Polscy GAPOWICZE i ich DŁUGI. Jazda na gapę - kosztowne...

    Polscy GAPOWICZE i ich DŁUGI. Jazda na gapę - kosztowne ryzyko. Dlaczego się nie opłaca?

    TK

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Dlaczego jazda na gapę się nie opłaca? Ilu mamy gapowiczów i czy liczba jeżdzących bez biletu spada? Gdzie jest największa liczba nieuczciwych pasaż
    1/8

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    Jazda na gapę to ryzyko, które poza tym, że powoduje niekoniecznie zdrowe emocje związane z bliskim spotkaniem z kontrolerem, ma również aspekt czysto ekonomiczny. Dlaczego jazda na gapę się nie opłaca? Ilu mamy gapowiczów i czy liczba jeżdżących bez biletu spada? Gdzie jest największa liczba nieuczciwych pasażerów? O tym dowiadujemy się z danych Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor.

    Podróż na gapę wiąże się z konsekwencjami


    Zarządzający komunikacją miejską oraz komunikacją miedzymiastową, a także firmy, które kontrolują pasażerów korzystają z narzędzia windykacyjnego, umożliwiającego wpis osoby, która nie zapłaciła w terminie kary za jazdę na gapę do rejestru dłużników BIG. W efekcie spontaniczna podróż może skończyć się podwójną karą:
    • za brak biletu lub karty miejskiej
    • wpisem do rejestru dłużników


    Niektórzy ciągle jeszcze żyją w przekonaniu, że kupowanie biletów, to strata pieniędzy, a jazda na gapę jest sposobem na ich zaoszczędzenie. Takie osoby muszą się jednak liczyć z konsekwencjami.



    W jakiej sytuacji dostaniemy mandat od kontrolera?


    Z mandatem musimy się liczyć, w chwili kiedy kontroler stwierdzi u nas:
    • brak ważnego biletu na przejazd
    • brak ważnego dokumentu potwierdzającego możliwość skorzystania z bezpłatnego lub ulgowego przejazdu


    Wysokość mandatu ustalana jest z uwzględnieniem ceny najtańszego biletu jednorazowego normalnego, stosowanego przez danego przewoźnika. Kwoty w określonych przypadkach są następujące:
    • brak odpowiedniego dokumentu przewozu = 50-krotność tej ceny
    • brak ważnego dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu = 40-krotność tej ceny


    Jak wyglądają losy polskich gapowiczów? Zobacz i przeczytaj w galerii.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Zachodnim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (3)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Lotnisko i ona z nim

    Nałka jazdy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    Jak tak można

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tiaa

    PISFAN (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    Przy takiej dostępności do biletów Biletomaty w pojazdach komunikacji miejskiej przy przystankach oraz aplikacje na smartfonkara za jazdę na gapę powinna być adekwatne wysoka

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Swego czasu jako tzw. kontroler społeczny, kontrolowałem...

    Pan Sołtys z Miasta Inspiracji (d. Lublin k/ Świdnika) (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Każdy z "ujawnionych" gapowiczów miał tak poważne uzasadnienie dla swojego złodziejstwa (nie bójmy się tego słowa), tak właśnie, ZŁODZIEJSTWA, że nie tylko natychmiast należało go puścić wolno,...rozwiń całość

    Każdy z "ujawnionych" gapowiczów miał tak poważne uzasadnienie dla swojego złodziejstwa (nie bójmy się tego słowa), tak właśnie, ZŁODZIEJSTWA, że nie tylko natychmiast należało go puścić wolno, ale i przeprosić za to, że się go kontrolowało.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    DZ poleca

    Wideo