MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Polska branża gastronomiczna wraca na ścieżkę wzrostu. Przybywa nowych lokali, najwięcej tych mobilnych, czyli popularnych food trucków

Maciej Badowski
Opracowanie:
Wideo
od 16 lat
Rynek gastronomiczny w Polsce odnotowuje znaczący wzrost liczby lokali po raz pierwszy od czasu pandemii. Największym zainteresowaniem cieszą się mobilne punkty gastronomiczne, czyli popularne food trucki, które zanotowały przyrost o 600 nowych jednostek w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

Spis treści

Ożywienie na rynku gastronomicznym

Polska scena gastronomiczna pokazuje oznaki silnego ożywienia. Dane zebrane przez Dun & Bradstreet Poland dla dziennika „Rzeczpospolita” wskazują, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy przybyło 2,6 tys. nowych restauracji, punktów gastronomicznych, firm cateringowych oraz barów. Jest to wyraźny sygnał, że branża, która znacząco ucierpiała w czasie pandemii, zaczyna odzyskiwać swoją pozycję na rynku.

W pół roku na polskiej scenie gastronomicznej pojawiło się 600 nowych foodtrucków.
Najszybciej rosnącym sektorem gastronomii jest branża ruchomych placówek gastronomicznych, m.in. popularnych foodtrucków. W pół roku przybyło 600 punktów. Jakub Steinborn/ Polska Press

Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland, podkreśla, że szczególnie widoczny jest wzrost w sektorze restauracji, gdzie liczba punktów zwiększyła się o ponad 1,4 tys., a rynek firm cateringowych powiększył się o blisko 120 punktów. – Takie dane świadczą o stopniowej normalizacji sytuacji i rosnącym zapotrzebowaniu na usługi gastronomiczne – podkreśla.

Food trucki prowadzą w wyścigu na rynku gastronomicznym

Najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem polskiej gastronomii są jednak ruchome placówki gastronomiczne, w tym food trucki. Ten sektor zanotował przyrost o blisko 600 nowych jednostek w ciągu ostatniego półrocza, co stanowi wzrost o 11 proc. w porównaniu z końcem poprzedniego roku. Dynamika ta jest równie imponująca, co w całym 2023 roku, co świadczy o rosnącej popularności tego typu usług.

Trend na mobilne punkty gastronomiczne, zdają się potwierdzać rosnące zainteresowanie konsumentów alternatywnymi formami spożywania posiłków. Food trucki, oferujące różnorodność kulinarną i możliwość szybkiego, wygodnego posiłku, zdobywają serca Polaków, co przekłada się na ich rosnącą liczbę na ulicach miast.

Optymistyczne perspektywy rozwoju

Obserwowany wzrost na rynku gastronomicznym jest obiecującym sygnałem dla przedsiębiorców myślących o inwestycji w branży. Zainteresowanie różnorodnymi formami gastronomii, w tym mobilnymi punktami, może napędzać dalszy rozwój sektora. Polska gastronomia, wychodząc z cienia pandemii, ma szansę na dalsze umacnianie swojej pozycji, a innowacyjne podejścia i dostosowanie do oczekiwań konsumentów będą kluczem do sukcesu.

W kontekście tych danych, przyszłość polskiej gastronomii wygląda obiecująco. Ożywienie rynku, wzrost zainteresowania usługami cateringowymi oraz nieustająca popularność food trucków rysują pozytywny obraz branży, która jest gotowa na nowe wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą postpandemiczna rzeczywistość.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

źródło: PAP

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni