Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PolskiBus będzie jeździł z Katowic i Częstochowy [WIDEO]

Justyna Przybytek
Autokary przewoźnika ze Szkocji zostały zaprezentowane w Katowicach
Autokary przewoźnika ze Szkocji zostały zaprezentowane w Katowicach arkadiusz ławrywianiec
PolskiBus.com promował się w Katowicach. To nowy przewoźnik, który obiecuje wozić nas po Polsce i za granicę za kilka złotych, ceny mają być konkurencyjne do kolejowych, dyktowanych przez PKS oraz kosztów przejazdu autem osobowym. 19 czerwca ruszą pierwsze kursy.

Z Katowic autobusy wyjadą z dworca PKS przy ul. Piotra Skargi w sześciu kierunkach: do Częstochowy, Kielc, Krakowa, Warszawy, Bratysławy i Wiednia. W przyszłości siatka połączeń ma się rozszerzyć m.in. o Wrocław, Pragę i Berlin. Drugi w naszym regionie przystanek przewoźnik ma w Częstochowie (dworzec PKS), stąd pojedzie do Katowic, Warszawy, Bratysławy i Wiednia.

Jeśli bilet kupilibyśmy wczoraj, za podróż z Katowic do Krakowa i z powrotem zapłacilibyśmy 10 zł (na trasie będą cztery kursy dziennie). Wycieczka do Warszawy kosztowałaby 25 zł, a do Wiednia (wyjazd w poniedziałek, powrót we wtorek) - 50 zł.

- Ceny biletów zaczynają się od 1 zł plus 1 zł opłaty za rezerwację - wyjaśnia Piotr Pogonowski, rzecznik PolskiegoBusa. Opłata za rezerwację, jak obiecuje przewoźnik, zawsze ma być stała. Biletów za 1 zł będzie jednak niewiele. - W każdym autokarze kilka. Obowiązuje zasada: kto pierwszy ten lepszy - dodaje Pogonowski.

- To Ryanair na ziemi - reklamuje swoją markę Souter Holdings Poland. I mają rację. W normalnych autobusach PKS jest ok. 50 miejsc siedzących. W autokarach PolskiegoBusa, który będzie woził autokarami van hool altano - 70. Przejście między siedziskami jest dość ciasne. Podobnie jak linie lotnicze, tani bus wprowadził limity wielkości bagażu - duży może ważyć maksymalnie 20 kg, podręczny do 5 kg. Nie wiadomo, jakie będą koszty nadbagażu, kierowcy nie zostali też wyposażeni w wagi.

Na razie PolskiBus ma 18 autokarów. Docelowo flota ma liczyć 100 pojazdów. Najwięcej tras będzie obsługiwanych z Warszawy - obecnie 19 (m.in. Berlin, Praga, Wiedeń, Bratysława, Gdańsk, Białystok, Lublin, czy Szczecin). W stolicy znajduje się też baza przewoźnika.

Gęsta siatka połączeń to jednak i zaleta, i wada. Autobusy będą kursowały między przystankami podobnie jak tanie linie lotnicze - bez przerwy. Jeśli np. na trasie Warszawa-Katowice pojazd stanie w korku, obowiązuje zasada domina, opóźnią się odjazdy z Katowic do Bratysławy i Wiednia. Zapasowe autobusy są tylko trzy i to w warszawskiej bazie.

Właścicielem Souter Holdings Poland jest Souter Investments szkockiego przedsiębiorcy Briana Soutera. Wejście na polski rynek kosztowało Szkota 10 mln euro. Inwestycja ma się zwrócić po 18 miesiącach - potem firma zacznie na niej zarabiać.

Jak kupić bilet?
Przez stronę polskibus.com (tu znajdują się też rozkłady). Za bilet zapłacimy przelewem bądź kartą kredytową. Po dokonaniu płatności otrzymamy numer potwierdzenia rezerwacji, po jego okazaniu kierowca wpuści nas do autobusu.

Autobusy są wygodne i nowoczesne. Są w nich trzy miejsca dla osób niepełno-sprawnych ruchowo. Jest darmowe Wi-Fi, a przy każdym siedzeniu gniazdko, do którego podłączymy laptopa albo ładowarkę telefonu. Są klimatyzowane i z toaletami.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera