Ponad 2 miliony telefonów na numer alarmowy 112 w Katowicach WIDEO. Polskie Centra Powiadamiana Ratunkowego odebrały prawie 19 mln telefonów

Bartosz Wojsa
Bartosz Wojsa
Ponad 2 miliony telefonów na 112 w Katowicach
Ponad 2 miliony telefonów na 112 w Katowicach ARC
Udostępnij:
Niemal 19 milionów zgłoszeń na numer alarmowy 112 odebrali w zeszłym roku operatorzy pracujący w Centrach Powiadamiania Ratunkowego w całej Polsce. Najwięcej, bo aż 2,2 mln zgłoszeń, zarejestrowano w Katowicach.

W Polsce funkcjonuje 17 Centrów Powiadamiania Ratunkowego. Dwa na Mazowszu (w Warszawie i Radomiu) oraz po jednym w pozostałych województwach. Odbierają one połączenia kierowane na numer alarmowy 112 z obszaru całego kraju. Według danych na 31 grudnia 2017 roku, 1183 osoby były zatrudnione na stanowisku operatora numeru alarmowego 112. Najwięcej operatorów pracuje w CPR w Radomiu (149 osób), Katowicach (107 osób) i Krakowie (86 osób).

- Niemal 19 mln zgłoszeń na numer alarmowy 112 odebrali w ubiegłym roku operatorzy pracujący w Centrach Powiadamiana Ratunkowego w całej Polsce - informuje wydział prasowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

W niedzielę, 11 lutego, obchodzimy Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112. Z tej okazji MSWiA przygotowało specjalny film o pracy operatorów CPR.

Zobacz WIDEO:

Miesięcznie w skali kraju w 2017 roku wykonano średnio ponad 1,5 mln połączeń na numer 112, 93 tys. miesięcznie w każdym centrum. W roku 2017 na jednego operatora w CPR przypadało średnio 1 tys. zgłoszeń miesięcznie. Z danych wynika, że najwięcej połączeń zostało zarejestrowanych w miesiącach letnich – w czerwcu, lipcu i sierpniu.

- Najwięcej połączeń alarmowych zarejestrowano w centrach w Katowicach (2,2 mln zgłoszeń), Poznaniu i Radomiu (po ponad 1,8 mln zgłoszeń). Średni czas oczekiwania na odebranie połączenia w centrum powiadamiania ratunkowego nie przekracza 10 sekund. Najwięcej połączeń alarmowych rejestrowanych jest między godziną 13 a 19. Liczba połączeń w ciągu doby zaczyna znacząco wzrastać od godziny 7, a spadek liczby połączeń następuje dopiero po godzinie 20. - informuje wydział prasowy MSWiA.

Niestety, okazuje się, że prawie 8,5 mln zgłoszeń (prawie 45 proc. wszystkich) stanowiły zgłoszenia fałszywe. Odsetek zgłoszeń fałszywych w ubiegłym roku zmniejszył się o ponad 2 proc., jednak w dalszym ciągu jest to ogromna liczba zgłoszeń, dlatego MSWiA i służby stale apelują o nieblokowanie numeru 112 – linii, która służy ratowaniu życia i zdrowia.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

777
RaToWANIE PRZEZ TELEFON KARETEK MORZE 20%tego co BYŁO ZA PRL PAŃSTWOWY SŁURZBIE PAŃSTWU A TERAZ KASIE KARIERZE I PryWACIE POLACKI ELYTY BO prAWDZIWI LUDZIE LECZOM SIE PRYWATNIE ZA GRANICOM PATRZ TFUSSEK A FELCZERSTWO SZKOLONE W Polszy ROZDENTY BEZ SUMIENIA I ETYKII JESZCZE sPołECZYŃSTWO PoLACKIE HORE UMYSŁOWO I ZDEGENEROWANE PRZEZ POLACKIE ELITY TYSINCE PIJANYCH NAĆPONYCH i ZDUPOLACZONYCH PO MOBBINGU NA PrACY KORPORATA I SZCZURA W WOL NYm RYNKU LIBERAUA BALLCYRKA STAŁY DORZYWOTNI WYSCIG RATÓW O KASA I KARIERA.
O
Operator
Wszystko pięknie napisane, zapomnieli dodać że operatorzy pracują w 12h systemie pracy, święta, weekendy i w sylwestra. Za tak ważna i odpowiedzialna pracę otrzymują wynagrodzenie na poziomie 1700- 2800 netto (w zależności od województwa). Pracuja na wadliwym systemie który ciągle ma jakieś bolaczki. Co 3 lata podchodzą do egzaminu recertyfikacyjnego na którym polega spora ilość operatorów, w miejsce tych z doświadczeniem przychodzą nowi- totalnie zieloni. To tak w skrócie a można pisać dużo więcej...
Dodaj ogłoszenie