Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ponad 2 miliony telefonów na numer alarmowy 112 w Katowicach WIDEO. Polskie Centra Powiadamiana Ratunkowego odebrały prawie 19 mln telefonów

Bartosz Wojsa
Bartosz Wojsa
Ponad 2 miliony telefonów na 112 w Katowicach
Ponad 2 miliony telefonów na 112 w Katowicach ARC
Niemal 19 milionów zgłoszeń na numer alarmowy 112 odebrali w zeszłym roku operatorzy pracujący w Centrach Powiadamiania Ratunkowego w całej Polsce. Najwięcej, bo aż 2,2 mln zgłoszeń, zarejestrowano w Katowicach.

W Polsce funkcjonuje 17 Centrów Powiadamiania Ratunkowego. Dwa na Mazowszu (w Warszawie i Radomiu) oraz po jednym w pozostałych województwach. Odbierają one połączenia kierowane na numer alarmowy 112 z obszaru całego kraju. Według danych na 31 grudnia 2017 roku, 1183 osoby były zatrudnione na stanowisku operatora numeru alarmowego 112. Najwięcej operatorów pracuje w CPR w Radomiu (149 osób), Katowicach (107 osób) i Krakowie (86 osób).

- Niemal 19 mln zgłoszeń na numer alarmowy 112 odebrali w ubiegłym roku operatorzy pracujący w Centrach Powiadamiana Ratunkowego w całej Polsce - informuje wydział prasowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

W niedzielę, 11 lutego, obchodzimy Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112. Z tej okazji MSWiA przygotowało specjalny film o pracy operatorów CPR.

Zobacz WIDEO:

Miesięcznie w skali kraju w 2017 roku wykonano średnio ponad 1,5 mln połączeń na numer 112, 93 tys. miesięcznie w każdym centrum. W roku 2017 na jednego operatora w CPR przypadało średnio 1 tys. zgłoszeń miesięcznie. Z danych wynika, że najwięcej połączeń zostało zarejestrowanych w miesiącach letnich – w czerwcu, lipcu i sierpniu.

- Najwięcej połączeń alarmowych zarejestrowano w centrach w Katowicach (2,2 mln zgłoszeń), Poznaniu i Radomiu (po ponad 1,8 mln zgłoszeń). Średni czas oczekiwania na odebranie połączenia w centrum powiadamiania ratunkowego nie przekracza 10 sekund. Najwięcej połączeń alarmowych rejestrowanych jest między godziną 13 a 19. Liczba połączeń w ciągu doby zaczyna znacząco wzrastać od godziny 7, a spadek liczby połączeń następuje dopiero po godzinie 20. - informuje wydział prasowy MSWiA.

Niestety, okazuje się, że prawie 8,5 mln zgłoszeń (prawie 45 proc. wszystkich) stanowiły zgłoszenia fałszywe. Odsetek zgłoszeń fałszywych w ubiegłym roku zmniejszył się o ponad 2 proc., jednak w dalszym ciągu jest to ogromna liczba zgłoszeń, dlatego MSWiA i służby stale apelują o nieblokowanie numeru 112 – linii, która służy ratowaniu życia i zdrowia.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo