Ponad 5 mln zł na inwestycje rowerowe w Katowicach. Nikiszowiec zyska połączenie z Giszowcem i Doliną Trzech Stawów

Tomasz Breguła
Tomasz Breguła
Katowice zyskają nowe ścieżki rowerowe.
Katowice zyskają nowe ścieżki rowerowe. Fot. UM Katowice
Udostępnij:
Jeszcze w tym roku mieszkańcy Katowic będą mogli pojechać nowym drogami rowerowymi prowadzącymi z Nikiszowca do Doliny Trzech Stawów oraz Giszowca. Koszt inwestycji wyniesie ponad 5 mln zł.

W Katowicach powstaną nowe trasy rowerowe

Trwa budowa drogi, która połączy ulicę Gospodarczą z osiedlem Paderewskiego. Trasa ma powstać wzdłuż ul. Pułaskiego oraz w Dolinie Trzech Stawów, od skrzyżowania ul. Pułaskiego z ul. Graniczną do wiaduktu wzdłuż al. Górnośląskiej. Koszt inwestycji to ponad 993 tys. zł. Planowany termin zakończenia prac to kwiecień 2022 roku. Długość tej trasy wyniesie około 1,5 km.

Prace nad połączeniem Giszowca z Nikiszowcem według planów zakończą się natomiast jesienią. Trasa o długości 2,4 km poprowadzi od skrzyżowania ul. Szopienickiej z ul. Mysłowicką w Giszowcu, do ul. Bernarda Krawczyka w Nikiszowcu.

Infrastruktura dla rowerzystów powstaje także w centrum Katowic. Jeszcze w tym roku powstanie ciąg pieszo-rowerowy łączący istniejącą drogę rowerową wzdłuż ul. Chorzowskiej z przejściem podziemnym pod rondem. Długość zaprojektowanego ciągu będzie wynosić ok. 60 m. Całość ma być gotowa we wrześniu 2022 roku. Koszt tego przedsięwzięcia to ok. 3,4 mln zł.

Nie przeocz

Rowerem pojedziemy już ze śródmieścia na Brynów

W ostatnich miesiącach udało się także zakończyć budowę drogi rowerowej, która połączyła śródmiejską strefę „TEMPO 30” z węzłem przesiadkowym Brynów. Ta trasa ma służyć rowerzystom podróżującym z południowych dzielnic do ścisłego centrum Katowic. Droga dla rowerów łączy od południa istniejącą trasę w rejonie sklepu LIDL dwustumetrowym odcinkiem wzdłuż ulicy Jankego z węzłem przesiadkowym Brynów.

Dalej droga rowerowa biegnie wzdłuż ulicy Kościuszki, dzięki zawężeniu pasów ruchu w tym rejonie. Utworzono też fragmenty dróg rowerowych w rejonie ul. Huberta oraz Plebiscytowej, które połączyły odcinki istniejącej już infrastruktury rowerowej w tych obszarach, z nowo budowaną. Dzięki temu powstała trasa rowerowa od obszaru węzła przesiadkowego Brynów do strefy „Tempo 30”.

Koszt tej inwestycji wyniósł niespełna 2 mln zł, a długość trasy osiągnęła około 1,4 km.

Musisz to wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska elektromobilność w liczbach

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie