Pozycjonowanie stron, jakie korzyści daje wysoka widoczność w Google?

Materiał informacyjny Performance Media

Wyszukiwarka to dla większości z nas podstawowe źródło wiedzy. Szukamy w niej jednak nie tylko ciekawostek na temat otaczającego nas świata, ale także różnych usług i firm.

Ponad 53% całego ruchu w Internecie pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Nie da się jednak zaprzeczyć, że w większości przypadków ograniczamy się do klikania w te linki, które Google prezentuje na pierwszej stronie.

Właśnie dlatego tak wiele marek inwestuje w pozycjonowanie. Bez profesjonalnych działań Twojej stronie nie uda się bowiem dotrzeć na szczyt wyszukiwarki, której potencjał jest ogromny.

Zastanawiasz się, jakie korzyści SEO może przynieść Twojej firmie? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

Pozycjonowanie pomoże Ci pomnażać zyski firmy

Samo stworzenie genialnej strony internetowej nie wpłynie na poprawę kondycji finansowej Twojej firmy. Stanie się tak tylko wtedy, gdy klienci dowiedzą się o jej istnieniu. Jak to osiągnąć? Nie musisz inwestować w nachalne reklamy. Zamiast tego możesz sprawić, że internauci sami odnajdą Twoją markę.

Pozycjonowanie (SEO) to szereg działań, które mają zaprowadzić Twoją stronę na najwyższe pozycje w Google. W efekcie zwiększa się więc jej widoczność w wyszukiwarce, co oznacza, że trafia na nią coraz więcej osób. Wiąże się to oczywiście z większym ruchem na Twojej witrynie, co z kolei przekłada się na wzrost przychodów Twojej firmy.

Pozycjonowanie to kompleksowe usługi wspierające Twój biznes w sieci

Warto w tym miejscu wspomnieć również o tym, że dzięki pozycjonowaniu budujesz przewagę nad konkurencją. Wyprzedzasz konkurentów w wyszukiwarce i dbasz o swoją obecność tam, gdzie ich marki są nierozpoznawalne.

Wysoka widoczność w Google pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów

Marketing internetowy stwarza ogromne możliwości w zakresie personalizacji i precyzyjnego dotarcia do klienta. Era billboardów czy ulotek, które trafiały do wszystkich, czyli do nikogo, na szczęście przemija.

Ogromny potencjał kryje w sobie zwłaszcza wyszukiwarka, w której “rządzą” odbiorcy - w końcu to oni decydują, jakie informacje w danym momencie chcesz uzyskać.

Zastanawiasz się, jak dzięki SEO możesz dotrzeć do osób szukających informacji na temat Twojej firmy?

Ogromnie ważną rolę w pozycjonowaniu odgrywa analiza słów kluczowych. Chodzi o wybór związanych z Twoją działalnością fraz, które wpisują do wyszukiwarki użytkownicy zainteresowani Twoją ofertą - bądź mogący się nią zainteresować w przyszłości.

Twoja strona jest następnie optymalizowana tak, aby odpowiadać na potrzeby owych internautów. Dzieje się tak między innymi za sprawą udoskonalania jej struktury czy publikacji merytorycznych treści.

Lokalne pozycjonowanie pomaga dotrzeć do klientów w Twojej okolicy

Dzięki pozycjonowaniu na Twoją witrynę będą więc trafiać więc potencjalni klienci, a nie przypadkowe osoby, które natknęły się na wzmiankę o Twojej stronie. Pamiętaj, że masz wpływ na to, na jakie zapytania Twoja witryna wyświetla się w Google - i warto to wykorzystać!

Prowadzisz biznes lokalny? Zobacz na czym polega pozycjonowanie lokalne: performancemedia.pl

SEO wspiera promocję marki

Pozycjonowanie niesie dla firm wiele korzyści - i nie chodzi tu tylko o zwiększenie widoczności Twojej strony w wyszukiwarce. Dzięki działaniom SEO zwiększa się rozpoznawalność Twojej marki i poprawiają doświadczenia użytkowników odwiedzających Twoją witrynę.

Dzieje się tak za sprawą następujących działań:

  • Coraz więcej użytkowników dociera na Twoją stronę. Część z nich poleca Twoje usługi dalej, mówiąc o nich swoim znajomym czy rodzinie.
  • Prowadzisz działania content marketingowe. Powstają różnego rodzaju artykuły, które kreują Twój wizerunek jako eksperta w branży.
  • Wiele z tych tekstów jest publikowanych na zewnętrznych serwisach, które regularnie odwiedza duża liczba czytelników.
  • Treści wzbudzają zainteresowanie wśród internautów. Ci chętnie je komentują i udostępniają w mediach społecznościowych.
  • Twoja strona w maksymalnym stopniu odpowiada na potrzeby użytkowników. Jest dostosowana do urządzeń mobilnych, zawiera wyczerpujące informacje, szybciej się wczytuje i posiada intuicyjną nawigację.

Efekty pozycjonowania utrzymują się długo

Efekty pozycjonowania nie pojawiają się natychmiast. Zazwyczaj musisz na nie czekać minimum kilka miesięcy - zwłaszcza, jeśli dopiero zaczynasz przygodę z SEO. Pozycjonowanie to proces, a nie jednorazowa czynność.

Wiadomo jednak, że cierpliwość połpaca - tak jest i w tym przypadku.

Efekty pozycjonowania mogą utrzymywać się bowiem nawet całe lata, gwarantując Twojej firmie stały napływ klientów. Bez konieczności wymyślania nowych haseł marketingowych każdego dnia czy oferowania kolejnych promocji.

Warunkiem jest oczywiście stały monitoring aktywności konkurencji i aktualizacji algorytmów, a w razie potrzeby szybkie reagowanie na ewentualne zmiany.

Pozycjonowanie to inwestycja, która zwraca się wielokrotnie

Chcąc wypozycjonować swoją stronę, będziesz musiał oczywiście liczyć się z pewnymi kosztami. Powinieneś je jednak postrzegać jako inwestycję, która bardzo szybko zacznie się zwracać.

Aż 49% marketerów zgodnie twierdzi, że pozycjonowanie cechuje się największym zwrotem z inwestycji spośród wszystkich dostępnych kanałów. Wiele osób jest zdania, że zwłaszcza ze względu na długotrwałe efekty jest to także jeden z najtańszych sposobów promocji marki w Internecie i nie tylko.

Oczywiście przekonasz się o tym sam.

Interesuje Cię koszt pozycjonowania? Zazwyczaj wynosi on od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Działania SEO zawsze powinny być rezultatem indywidualnej strategii, dlatego nie ma możliwości podania jednej, uniwersalnej kwoty.

Sprawdź ile kosztuje inwestycja w pozycjonowanie stron: performancemedia.pl

Podsumowanie

Czy wiesz, że na widoczność Twojej strony w Google wpływa ponad 200 czynników? Znacznie mogą mieć nawet najmniejsze szczegóły, które z pozoru mogą wydawać się nieistotne. W pozycjonowaniu nie można więc nic pozostawić przypadkowi.

Właśnie dlatego potrzebujesz profesjonalnego partnera, który wykona dla Ciebie niezbędne analizy, a następnie stworzy indywidualną strategię.

W Performance Media zajmujemy się pozycjonowaniem stron internetowych od 2004 roku. Stale aktualizujemy swoją wiedzę i korzystamy z najlepszych na rynku narzędzi. Skontaktuj się z nami już dziś, a porozmawiamy o współpracy!

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Promocja firmy w Google? Czy warto inwestować w pozycjonowanie?

Zyskaj przewagę nad lokalną konkurencją. Pozycjonowanie to duże wsparcie dla małych biznesów

Dlaczego warto korzystać z usług SEO?

Jak pozycjonować i promować stronę dla lokalnego biznesu. Poznaj sprawdzone metody

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Materiały promocyjne partnera

Nowe narządzie do walki z cyberprzestępczością od CERT Polska

Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie