Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pracownicy Biedronki w kosmicznych goglach VR. Nie zdziw się, jak zobaczysz taką sytuację w Biedronce. Nie bój się, to tylko ćwiczenia

Katarzyna Pachelska
Katarzyna Pachelska
Pracowniczka Biedronki podczas szkolenia za pomocą gogli VR
Pracowniczka Biedronki podczas szkolenia za pomocą gogli VR Materiały prasowe
Sieć sklepów Biedronka rozpoczęła testowanie okularów z wirtualną rzeczywistością w 8 sklepach w całej Polsce, w tym w dwóch w województwie śląskim (poniżej ich adresy). Gogle VR służą do prowadzenia szkoleń pracowników z wypieku pieczywa.

Pracownicy (na razie) ośmiu sklepów portugalskiej sieci Biedronka w Polsce mają możliwość szkolenia się za pomocą nowoczesnej technologii VR (Virtual Reality). Ta technologia jest coraz częściej wykorzystywana w przemyśle, właśnie w szkoleniach nowych pracowników. Biedronka jest pierwszą siecią handlową w Polsce, która ją wdraża.

Gogle do rzeczywistości wirtualnej, zwane powszechnie goglami VR umożliwiają wyświetlenie obrazu 360 stopni. Gogle VR z pomocą smartfona, komputera lub konsoli pozwalają osiągnąć iluzję przebywania w wirtualnym świecie.

Rozpoczęliśmy testy VR, bo jest to wygodne narzędzie, uczące w realistyczny sposób umiejętności, które są trudne lub kosztowne w nauce tradycyjnej. W tym momencie rozwiązanie wdrażamy przy jednym z najbardziej wymagających procesów w sklepie - wypieku pieczywa. Zaletą gogli VR jest to, że umożliwiają wielokrotne ćwiczenia, ale i popełnianie błędów w bezpiecznym środowisku. Są też atrakcyjnym elementem wdrażania do pracy nowych osób - mówi Katarzyna Kozyra, starszy menedżer ds. szkoleń w sieci Biedronka

Testy gogli VR trwają już w sklepach w:

  • Warszawie,
  • Bydgoszczy,
  • Gliwicach - ul. Gomułki 1
  • Łodzi,
  • Jastrzębiu-Zdroju - ul. Marusarzówny 28
  • Zielonej Górze,
  • Koszalinie.

Podczas szkolenia pracownik zakłada gogle VR, a do jego rąk trafiają dwa joysticki. Przenosi się w ten sposób do wirtualnego sklepu, w którym za pomocą pilotów i ruchów dłoni podnosi kartony z produktami, łapie szczypce do pieczywa, otwiera drzwi, podpisuje dokumenty, zakłada odzież ochronną. Słowem: wszystkie te czynności, które na co dzień wykonują pracownicy sklepów "w realu".

Zobaczcie koniecznie

Nowy pracownik Biedronki w trakcie szkolenia w wirtualnej rzeczywistości przechodzi przez 3 etapy:

  • instruktaż, który krok po kroku przeprowadza go przez cały proces wypieku pieczywa, łącznie z obsługą pieca czy dobrymi zasadami higienicznymi;
  • samodzielne wypiekanie, podczas którego system na bieżąco daje informację zwrotną na temat poprawności działań;
  • sprawdzenie umiejętności - w tym procesie informacja zwrotna w całości pokazywana jest dopiero na zakończenie.

Ostatnim etapem szkolenia jest sprawdzenie się pod okiem opiekuna na sali sprzedaży w Biedronce.

Dla mnie gogle VR to była prawdziwa nowość, ale po pierwszej chwili niepewności i przyzwyczajania się do operowania joystickami dość szybko weszłam w wirtualny świat sklepu. Faktycznie jest to dobre narzędzie, żeby krok po kroku nauczyć, jak bezpiecznie wypiekać pieczywo - mówi Aleksandra Kamińska, zastępca kierownika sklepu ds. wdrożeń w Warszawie, która jako jedna z pierwszych testowała program

Biedronka na tym nie kończy wdrażania innowacji. Chce być bardziej atrakcyjnym pracodawcą. Dla wygody pracowników sieć już w grudniu zapewnia dodatkowe rozwiązanie – wewnętrzny chatbot, dzięki któremu uzyskają oni szybko i wygodnie, bo za pomocą internetu, bez względu na porę dnia, spersonalizowane odpowiedzi na pytania dotyczące m.in. oferty programów wsparcia.

Nie przegapcie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera