Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Prawie 19 tys. biustonoszy do reCYClingu zebrano w Polsce. Będą pieniądze na prace nad aplikacją edukacyjną dla nastolatek

Katarzyna Pachelska
Katarzyna Pachelska
Gwiazdy i influencerki wspierają akcję reCYClingu i promują samobadanie piersi jako profilaktykę raka piersi.Elżbieta Romanowska, Michał PirógZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Gwiazdy i influencerki wspierają akcję reCYClingu i promują samobadanie piersi jako profilaktykę raka piersi.Elżbieta Romanowska, Michał PirógZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Materiały prasowe
Prawie 2500 biustonoszy do reCYClingu zebrano w województwie śląskim podczas 9. edycji kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM. Dzięki środkom z tej akcji zaczną się prace nad bezpłatną, biustopozytywną aplikację wspierającą nastolatki w dbaniu o piersi.

4 lutego przypada Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem. Jak co roku z tej okazji warto przypomnieć o profilaktyce raka piersi, która ważna jest w każdym miesiącu, bo jak pokazują badania, pomimo wielu lat działań edukacyjnych, nakłaniających do samobadania, co roku umiera na niego ponad 5000 kobiet.

Zobacz, jakie gwiazdy wsparły akcję DOTYKAM=WYGRYWAM. Kliknij w galerię zdjęć.

W tym roku w całej Polsce udało się zebrać w ramach kampanii 18794 staniki do reCYClingu! A w województwie śląskim prawie 2 500. Od początku istnienia projektu zebrano w sumie 115 493 staników (7,2 tony).

Książka "Biustopozytywny poradnik dla dziewcząt i ich mam"

Tegoroczną edycję DOTYKAM=WYGRYWAM dodatkowo wsparła książka cegiełka „Pokochaj swoje piersi. Biustopozytywny poradnik dla dziewcząt i ich mam”, napisana charytatywnie przez organizatorkę kampanii, Izabelę Sakutovą. Zebrane środki pozwoliły na rozpoczęcie prac nad aplikacją edukacyjną dla nastolatek. Jej uruchomienie planowane jest na październik 2021 roku. Jej premiera ma odbyć się podczas oficjalnego startu, 10., jubileuszowej, edycji DOTYKAM=WYGRYWAM.
 
To kampania edukacyjna, której głównym celem jest promowanie profilaktyki raka piersi poprzez popularyzację nawyku samobadania piersi.

Kampania co roku organizowana jest w październiku. Od 9 lat wspierają ją liderzy opinii, influencerzy i gwiazdy. Wśród ambasadorów kolejny rok z rzędu znaleźli się:

  • Beata Sadowska,
  • Daria Widawska,
  • Elżbieta Romanowska,
  • Marzena Rogalska,
  • Kinga Zawodnik,
  • Aleksandra Kisio,
  • Karolina Szostak,
  • Lidia Kalita,
  • Anna Iberszer,
  • Anna Męczyńska,
  • Karolina Cwalina,
  • Anna Jaworska (MumMe.pl),
  • Siostry ADiHD,
  • Qczaj.

Do grona osób wspierających projekt w tym roku dołączyli:

  • Michał Piróg,
  • Kinga Zawodnik,
  • influencerka Ola Nowak,
  • influencerka Paulina Koziejowska,
  • influencerka Laura Ogrodowczyk,
  • Miss Polonia Karolina Bielawska.

Pomysłodawczynią i organizatorką akcji jest Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu, którą w organizacji akcji wspiera bieliźniana marka Panache, specjalista w zakresie rozmiarów D plus. Jej głównym celem jest propagowanie regularnego samobadania piersi.

Nie przeocz

Od 1 do 31 października 2020 r. można było wesprzeć projekt: oddając używany biustonosz(e) do reCYClingu w ponad 170 punktach w całej Polsce. W ramach tej edycji można było także kupić książkę cegiełkę „Pokochaj swoje piersi. Biustopozytywny poradnik dla dziewcząt i ich mam”, napisaną charytatywnie przez organizatorkę kampanii, Izabelę Sakutovą.

Będzie bezpłatna, biustopozytywna aplikacja edukacyjna dla nastolatek

Wszystkie środki uzyskane z jej sprzedaży zostało przekazanych fundacji Wsparcie na Starcie na stworzenie bezpłatnej, biustopozytywnej aplikacji wspierającej nastolatki w dbaniu o piersi. Fundację wsparło także 50 proc. środków ze zbiórki używanych biustonoszy do reCYClingu, w której w tym roku udało się zebrać prawie 19000! Druga połowa środków wsparła tradycyjnie, jak co roku, działania Polskie Amazonki Ruch Społeczny w walce z rakiem piersi. 
 
By wesprzeć promocję idei wśród młodszego pokolenia, został nagrany film z udziałem popularnych i aktywnie działających infuencerek. W klipie promowanym przez hashtag #mojewdotykusą wystąpiły w nim m.in.:

  • Katarzyna Bajor-Maćkowiak (hellokejti),
  • Michalina Ryznarek (ryznarek),
  • Karolina Wiśniewska (wisniewska_karoolina),
  • Ula Sitarz (ula.si),
  • Marta Waluk (marta.waluk.stylist),
  • Sylwia Zabost (dandymilady),
  • Magda Marcinkowska (curvy.batman).

Każda z nich zachęcała rówieśniczki do tego, by poznały i samobadały swoje piersi, po to, by w razie ewentualnych zmian były w stanie zareagować na nie na wczesnym etapie, kiedy istnieją największe szanse na powrót do zdrowia.  
 
Inspiracją do nagrania filmu i napisania książki cegiełki stały się wyniki ankiety przeprowadzonej przez fundację Wsparcie na Starcie na grupie blisko 3000 tysięcy kobiet. Jak wynika z nich, aż 82 proc. kobiet nie wykonuje samobadania piersi, a 40 proc. dziewcząt myśli, że rak piersi powstaje wskutek działania antyperspirantów, opalania w solarium, ran, siniaków, fal emitowanych przez telefon komórkowy, noszenia niewłaściwie dopasowanego biustonosza czy posiadania większego rozmiaru piersi. 
 

- W marcu, po wybuchu pandemii, nie przypuszczałam, że uda nam się w tym roku przeprowadzić kampanię. Nie mieliśmy także pewności, czy będziemy w stanie zorganizować coroczną zbiórkę używanych staników do reCYClingu, dlatego tym bardziej jestem wdzięczna, że 9-ta edycja DOTYKAM=WYGRYWAM stała się rzeczywistością! Dzięki zaangażowaniu ponad 170 sklepów brafittingowych, współpracujących z marką Panache, udało się zebrać prawie 19 000 biustonoszy - mówi Izabela Skutova, inicjatorka akcji

- Prace mają zakończyć się na początku października 2021 r. - dodaje Izabela Skutova. - Środki zebrane w ten sposób trafiły na konta dwóch organizacji: Stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny oraz fundacji Wsparcie na Starcie. Ponadto, 100 proc. dochodu z napisanej przeze mnie książki cegiełki „Pokochaj swoje piersi. Biustopozytywny poradnik dla dziewcząt i ich mam”, której celem jest wsparcie nastolatek w biustopozytywnym podejściu do swoich piersi, tak jak i środki z reCYClingu, zostało przeznaczone na stworzenie bezpłatnej aplikacji budującej w dziewczętach zdrowe nawyki dbania o piersi przez samobadanie i noszenie dobrze dopasowanego biustonosza. Ogromnie się cieszę, że nasze działania umożliwiły rozpoczęcie prac nad aplikacją - mówi Skutova.
 
Temat profilaktyki raka piersi wraca co roku w październiku, ale dbanie o zdrowie piersi to temat na cały rok. 

Zobacz koniecznie

 
Więcej informacji o samobadaniu i zdrowiu piersi można znaleźć na stronie www.izabelasakutova.com oraz w książce cegiełce, „Pokochaj swoje piersi. Biustopozytywny poradnik dla dziewcząt i ich mam”, którą wciąż można kupić i dorzucić się do zbiórki środków na tworzenie biustopozytywnej aplikacji dla nastolatek. Link do zakupu: www.izabelasakutova.com
 

Nowotwór piersi w Polsce to olbrzymi problem

W Polsce rak piersi znajduje się na pierwszym miejscu wśród diagnozowanych nowotworów (prawie 25 proc). W ciągu ostatnich 30 lat zachorowalność na nowotwory złośliwe piersi wzrosła ponad dwukrotnie. Ponad 18 tys. kobiet, wg danych Krajowego Rejestru Nowotworów, zapada na raka piersi, i prawie 1/3 z nich umiera. Głównym powodem tego jest zbyt późne wykrycie nowotworu. Wiadomo, że wczesne wykrycie zwiększa prawdopodobieństwo wyleczenia, a najlepszym sposobem jest dokładne poznanie własnych piersi i comiesięczne samobadanie. Mimo wielu lat działań edukacyjnych wciąż tylko 2-3 proc. kobiet wykonuje je poprawnie i regularnie (co miesiąc).
 
Poznaj historię kampanii na stronie 

https://www.dotykamwygrywam.pl/

Musisz to wiedzieć

Bądź na bieżąco i obserwuj

 

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera