Mamy możliwość zmiany sprzedawcy energii, ale niektórzy nieuczciwi przedstawiciele firm energetycznych stosują niedozwolone praktyki. Dzwoniąc do konsumentów lub odwiedzając ich w domach, wykorzystują ich niewiedzę i dobrą wiarę. Uważajmy, gdy mówią, że:
- z końcem roku przestały obowiązywać nowe taryfy i trzeba zaktualizować umowę,
- zmieniły się przepisy, a stara firma przestała istnieć,
- konsument wygrał na loterii bardzo dużą zniżkę na prąd, musi tylko coś podpisać,
- Urząd Regulacji Energetyki (URE) prowadzi kontrolę działania firm energetycznych i prosi nas jedynie o potwierdzenie,
- poprzedni sprzedawca zmienił nazwę i trzeba zaktualizować umowę,
- należy podpisać protokół odczytu stanu licznika.
Są to próby wprowadzenia nas w błąd. URE nie wysyła przedstawicieli do domów konsumentów, nie ma żadnych loterii dla odbiorców energii, a przedsiębiorstwa energetyczne nie są zamykane i nie zmieniają się ich nazwy. Po zatwierdzeniu taryf na kolejny rok nie ma konieczności zmiany umowy, a osoba, która odczytuje licznik, nie ma prawa zawierać z nami żadnych umów! (JJ)
Iwona Zapart, prezes Federacji Konsumentów,
oddział Katowice
*WNIOSKI I DOKUMENTY na 500 zł na dziecko w ramach Programu Rodzina 500 PLUS
*Koniec papierowych biletów KZK GOP. A gdzie są czytniki kart ŚKUP?
*1000 zł na dziecko: JAK DOSTAĆ BECIKOWE? ZOBACZ KROK PO KROKU
*Mechanik płakał jak naprawiał ZOBACZ, JAK NIE NALEŻY NAPRAWIAĆ AUT
*Jesteś Ślązakiem, czy Zagłębiakiem? Rozwiąż quiz
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?