Przebudowa A4 Wrocław - Legnica. "Nie szybciej niż 2030 rok!"
Poszerzenie A4 to konieczność
O tym, że trzeba poszerzyć autostradę A4 na odcinku od Wrocławia do Legnicy nikogo przekonywać nie trzeba. Wielu kierowców wierzyło, że wraz z rozpisaniem przetargu przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, sprawy ruszą do przodu.
Przypomnijmy, że GDDKiA w dniu 17 grudnia 2018 r. ogłosiła przetarg na opracowanie studium korytarzowego wraz z analizą techniczno–ekonomiczno–logistyczną rozbudowy lub budowy autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem i Krzyżową oraz, że biorą pod uwagę 3 warianty rozwiązań:
Wariant 1: rozbudowa istniejącej autostrady A4 w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny),
Wariant 2: budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy,
Wariant 3: budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa. Dodatkowo opracowanie ww. dokumentacji wskaże także rozwiązania dotyczące węzła bielańskiego.