Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa DK 44 w Tychach: Od nowego roku spore zmiany w ruchu MAPA+ZDJĘCIA

red
Przebudowa DK 44 w Tychach
Przebudowa DK 44 w Tychach MZUIM TYCHY
Rozpoczyna się gruntowna przebudowa DK 44 w Tychach. To fragment jednej z najbardziej obciążonych tras w kraju. Po Nowym Roku wprowadzone zostaną zmiany w ruchu. Już można się spodziewać potwornych korków.

I inwestycji mówi się od lat, obejmie łącznie 2,5 km drogi krajowej nr 44 w Tychach na odcinku od węzła Wartogłowiec do ulicy Turyńskiej (w rejonie fabryki Fiata), gdzie powstanie bezkolizyjny węzeł. Docelowo połączy on DK44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną, a także rozdzieli ruch lokalny od tranzytowego. Całość ma kosztować 132 mln zł.

Właśnie tam należy spodziewać się pierwszych istotnych zmian w organizacji ruchu. Jednak nim rozpocznie się budowa, w pierwszej kolejności musi powstać tymczasowe rondo, którym zostanie poprowadzony objazd.

- Od końca listopada na ul. Turyńskiej w rejonie przejścia dla pieszych przy halach fabryki FCA, trwa budowa tymczasowego ronda. Roboty drogowe prowadzone są przy miejscowych zawężeniach jezdni i choć kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami, to ta zmiana organizacji ruchu nie powoduje większych problemów komunikacyjnych, ponieważ prace podzielono na etapy - mówi Arkadiusz Bąk z Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.

Tymczasowe rondo powinno być gotowe w drugiej połowie grudnia. Jako objazd zacznie funkcjonować od 8 stycznia. Wówczas rozpocznie się budowa dwupoziomowego węzła.

- Tym samym zostanie całkowicie zamknięty przeszło kilometrowy odcinek ul. Turyńskiej pomiędzy budowanym rondem, a skrzyżowaniem DK44 z ul. Kościelną i Główną. Obie te ulice - Kościelna i Główna - a także ulica Mysłowicka również mają być wyłączone z ruchu - dodaje Arkadiusz Bąk.

Przebudowa DK 44 w Tychach: Objazdy

Kierowcy jadący w stronę Oświęcimia będą poruszać się ul. Oświęcimską aż do wysokości istniejącego ronda na skrzyżowaniu ulic Serdecznej i Oświęcimskiej, gdzie skręcą w wewnętrzną drogę prowadzącą do fabryki FCA. Tak dostaną się na tymczasowe rondo i powrócą na trasę DK44. Objazd dla kierowców jadących w stronę Mikołowa odbywać się będzie dokładnie tym samym torem, z tym że w przeciwnym kierunku (tymczasowe rondo, wewnętrzna droga do fabryki FCA, rondo Serdeczna-Oświęcimska, ul. Oświęcimska).

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać aż do wybudowania węzła, czyli około jednego roku.

Zmiany również na Wartogłowcu

Jednocześnie przebudowa DK 44 będzie prowadzona również od strony węzła Wartogłowiec do skrzyżowania ul. Oświęcimskiej z ul. Kościelną i Główną. Na ukończeniu jest opracowywanie tymczasowej organizacji ruchu dla tego odcinka.

- Choć jej szczegóły nie są jeszcze znane, to wiadomo już, że w różnych punktach miasta, a zwłaszcza na wlocie do Tychów na drogach krajowych DK1 i DK 44,ustawione zostaną znaki z informacją o utrudnieniach oraz zalecanych objazdach. Kierowców zachęcamy też do śledzenia strony internetowej dk44.mzuim.tychy.pl, gdzie na bieżąco publikowane są wszelkie istotne informacje dotyczące przebudowy - mówi Wojciech Łyko, dyrektor MZUiM w Tychach.

Remont DK 44 w Tychach

Modernizacja tyskiego fragmentu DK44 to po ul. Beskidzkiej (DK1), jedna z największych drogowych inwestycji w mieście w ciągu ostatnich lat. Początek przebudowywanego odcinka znajduje się bezpośrednio za węzłem DK44 z DK1 w dzielnicy Tychy - Urbanowice, a kończy na wysokości ul. Turyńskiej w rejonie fabryki FCA.

Oprócz wymiany nawierzchni, po obu stronach drogi powstanie chodnik wraz ze ścieżką rowerową od strony południowej. Zaprojektowano także dwa przejścia podziemne: jedno w rejonie ul. Kościelnej, drugie przy ulicy Długiej. Inwestycja ograniczy negatywne oddziaływanie na środowisko i mieszkańców, bowiem wzdłuż części modernizowanego odcinka staną ekrany akustyczne.

Jednak najistotniejszym punktem projektu ma być nowy, bezkolizyjny węzeł. Zapewni on sprawne połączenie z przedsiębiorstwami zlokalizowanymi w podstrefie tyskiej KSSE oraz dzielnicami: Urbanowice, Jaroszowice i Wygorzele a także Gminą Bieruń, oddzielając ruch tranzytowy (który zostanie poprowadzony górą obiektu), od ruchu lokalnego - ten odbywać się będzie dołem, po dwóch dużych rondach.

W ramach inwestycji częściowej przebudowie ulegną także ulice: Główna, Oświęcimska, Kościelna, Mysłowicka, Miła, Pogodna, Długa. Planowo inwestycja ma być gotowa do końca 2019 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!