Przebudowa DK 44 w Tychach zakończona. Jeszcze tylko odbiory. To koniec korków na trasie Tychy - Oświęcim?

Jolanta Pierończyk
Jolanta Pierończyk
DK 44 w Tychach po modernizacjiZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Marzena Bugała
Modernizacja 2,5-kilometrowego odcinka DK 44 w Tychach zakończona. Powstały nowe chodniki i ścieżki rowerowe, dwa przejścia podziemne dla pieszych, a nad wszystko bezkolizyjny węzeł rozdzielający ruch tranzytowy od lokalnego. Przebudowa trwała prawie trzy lata. Jeszcze tylko niezbędna odbiory i przebudowany odcinek będzie w całości do dyspozycji kierowców, rowerzystów i pieszych.

Modernizacja DK 44 w Tychach obejmowała 2,5-kilometrowy odcinek w dzielnicy Urbanowice, od węzła Wartogłowiec do ul. Turyńskiej w okolicy FCA.

Kliknij poniżej i zobacz zdjęcia

- Prace rozpoczęto od przygotowania podłoża oraz podbudów o łącznej grubości około 80 cm i dopiero na tak przygotowanej powierzchni można było układać trzy kolejne warstwy asfaltu - informuje Agnieszka Kijas z Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach. - Nawierzchnia asfaltowa została dostarczona na teren budowy przez 1880 pojazdów. Łącznie na modernizowanym odcinku drogi ułożono ponad 51,5 tys. m kw. mas bitumicznych oraz dodatkowo 6 tys. m kw. masy asfaltowej w kolorze czerwonym, którą użyto do budowy ścieżek rowerowych. Wzdłuż całego odcinka powstał nowy chodnik, a także jednostronna ścieżka rowerowa. Posadzono też 76 drzew oraz 4614 krzewów na wyspach centralnych rond.

Szczególne znaczenie dla całej modernizacji miało przeniesienie ruchu pieszego do dwóch podziemnych tuneli.

Przejścia podziemne powstały w rejonie ulic Długiej i Kościelnej. Z obu mogą korzystać zarówno piesi jak i rowerzyści.

- Przez Tychy prowadzi jeden z kluczowych odcinków drogi krajowej nr 44 w województwie śląskim. Na dobę przejeżdża nią średnio kilkanaście tysięcy samochodów. Bardzo istotne jest, by ruch odbywał się tu płynnie i bezpiecznie – mówi Artur Kruczek, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.

Najistotniejszym punktem całej przebudowy jest bezkolizyjny węzeł łączący DK44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną.

Zobacz koniecznie

W miejscu, gdzie dawniej ruch tranzytowy mieszał się z lokalnym, wkrótce kierowcy będą mieć do dyspozycji dwupoziomow bezkolizyjny węzeł.

- Węzeł zapewni sprawne połączenie z przedsiębiorstwami zlokalizowanymi w podstrefie tyskiej KSSE oraz dzielnicami: Urbanowice, Jaroszowice i Wygorzele a także miastem Bieruń – mówi Arkadiusz Bąk z MZUiM. – Ruch tranzytowy poprowadzony został górą, a lokalny odbywać się będzie dołem, po dwóch dużych rondach. Wyspa każdego z nich ma średnicę 50 metrów.

- Góra nowego węzła, którą biegnie główna nitka trasy, została oddana do użytku końcem 2019 roku, a aktualnie kończą się odbiory układu drogowego pod obiektem. Jest to ostatni element przebudowy - informuje Agnieszka Kijas z MZUiM.

To jest zabawne

Nie jest to jednak jeszcze koniec prac na DK 44 w Tychach. - Niebawem ruszy demontaż tymczasowego ronda na ul. Turyńskiej w rejonie fabryki FCA, które obsługiwało ruch w czasie przebudowy. Ponadto prowadzone będą roboty porządkowe, wykończeniowe oraz ostatnie poprawki zlecone w odbiorze. Nie będą one jednak wpływać na płynność ruchu - mówi Agnieszka Kijas.

Modernizacja DK 44 w Tychach kosztowała ok. 132 mln zł, z czego ż 85 proc. stanowi dofinansowanie z UE. Reszta pochodzi z budżetu miasta Tychy.

Całość prac wykonała firma Eurovia.

Musisz to wiedzieć

[promo]1071;1;Bądź na bieżąco i obserwuj [/promo]

Naprawy na ulicy - czy wolno i na jakich warunkach?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotr

Extra modernizacja. Tego brakowało w regionie. Tylko czy przewidziano położenie nowego asfaltu na turyńskiej po rozebraniu tymczsowego ronda od zmodernizowanego odcinka DK44 do granicy z powiatem bieruńsko-lędzińskim w granicach którego jedzie się już po gładkim asfalcie - niepołatanym?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3