reklama

Przebudowa DK 44 w Tychach zmierza do końca. Kiedy otwarcie odcinka? Ruch zostanie odseparowany

JOLZaktualizowano 
Przebudowa DK 44 w Tychach: Po zakończeniu inwestycji kierowcy jadący od Oświęcimia do Tychów Jolanta Pierończyk
Przebudowa DK 44 w Tychach zmierza do końca. W tym miesiącu planowane jest zgłoszenie inwestycji do odbioru i oddanie jej do użytku jeszcze w tym roku. Odtąd ruch tranzytowy będzie się odbywał górą, lokalny - dołem.

Przebudowa DK 44 w Tychach zmierza do końca. Przebudowywanym odcinkiem jeździ się coraz wygodniej.

- Na całym odcinku 2,5 km trasy głównej ułożono docelową nawierzchnie ścieralną. Trwa montaż oznakowania pionowego i malowanie znaków poziomych - informuje Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach.

Od węzła Wartogłowiec aż do ulicy Głównej gotowe są już chodnik i ścieżka rowerowa.

- Zakończyły się także zasadnicze roboty w rejonie węzła drogowego i łącznic wraz z zabudową ekranów akustycznych", czytamy w komunikacie MZUiM.

Zobaczcie koniecznie

Na przejściach podziemnych (przy Długiej i przy Kościelnej) zakończone są już roboty konstrukcyjne. Trwa tam układanie nawierzchni, budowa dojść oraz montaż instalacji elektrycznej . Krótko mówiąc, trwają prace wykończeniowe.

W listopadzie 2019 r. planowane jest zgłoszenie inwestycji do odbioru przez nadzór budowlany. Przejazd trasą główną ma być możliwy jeszcze w tym roku.

Przebudowa DK 44 w Tychach zmierza do końca. Kiedy otwarcie ...

Rozpoczęta końcem 2017 r. przebudowa DK 44 w Tychach zmienia wszystko. Na zatłoczonej, wąskiej, jednopoziomowej drodze łączącej Śląsk z Małopolską będzie dwupoziomowy węzeł drogowy. Górą odbywać się będzie ruch tranzytowy, dołem - lokalny. Przy wiadukcie powstają dwa ronda, które połączą DK44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną.

Przebudowa DK 44 jest w 85 proc. finansowana z funduszy Unii Europejską. Cała inwestycja ma kosztować ok. 132 mln zł.

Nie przegapcie

FLESZ: Mniej zabitych, więcej pijanych. Bilans akcji "Znicz"

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość
6 listopada, 12:02, Gosc:

Droga drogą, ale te (naprawdę) ładne chodniki i ścieżki rowerowe nie są bezpieczne.. Z dziećmi bym tam na rower nie wyszła. Tuż przy krawężniku zasuwają tiry po 80km/h...

Nie mówić o okolicy Dino i ul.Pogodnej i Miłej, gdzie jest chodnikiem tuż przy tych pędzących tirach dzieci do szkoły idą..

Barierki powinny być wzdłuż chodników, a przynajmniej sprawny fotoradar, skutecznie zmniejszający prędkość.

A jak mają nie zasuwać przy krawężniku jak droga jest tak wąska, że inaczej to by jechali po przeciwnym pasie ruchu?

G
Gosc

Droga drogą, ale te (naprawdę) ładne chodniki i ścieżki rowerowe nie są bezpieczne.. Z dziećmi bym tam na rower nie wyszła. Tuż przy krawężniku zasuwają tiry po 80km/h...

Nie mówić o okolicy Dino i ul.Pogodnej i Miłej, gdzie jest chodnikiem tuż przy tych pędzących tirach dzieci do szkoły idą..

Barierki powinny być wzdłuż chodników, a przynajmniej sprawny fotoradar, skutecznie zmniejszający prędkość.

z
zmotoryzowany

Tak jak piszą inni, wiele ten remont nie zmieni w kwestii przepustowości i usprawnienia ruchu. Co z tego, że wybudowali autostradowy węzeł jak zaraz za nim w stronę Mikołowa droga się zwęża i dalej będą korki tylko w innych dekoracjach. Drogi bubel i tyle.

G
Gość
5 listopada, 06:54, Tomasz:

Wygodnie to się będzie jeździło babciom wieczorem do kościoła na rowerze. Dla ruchu ķołowego nic się nie zmieni. Jak korki były tak i będą nadal. Na początku, gdy rozgrzebali tą drogę, myślałem że będzie jezdnia dwupasmowa przynajmniej do Wartogłowca, a oni po obu stronach jezdni dali chodniki ze ścieżką dla rowerów o szerokości jednego pasa ruchu. Wywalone pieniądze w błoto.

dokładnie.

A
Assl
4 listopada, 13:04, Jasiu:

A tak naprawdę zmienia się tylko to, że w końcu są wygodne chodniki i nie będzie skrzyżowania z sygnalizacją. Nadal na odcinku od DK1 do zjazdu na Fiata i strefę jest zwykła droga, po jednym pasie w każdym kierunku, czyli w godzinach szczytu dalej mogą się tworzyć korki.

Prawda jest taka, że obecnie gdy właściwie nic się nie dzieje to są większe korki niż gdy droga była rozkopana.

A
Assl
5 listopada, 6:54, Tomasz:

Wygodnie to się będzie jeździło babciom wieczorem do kościoła na rowerze. Dla ruchu ķołowego nic się nie zmieni. Jak korki były tak i będą nadal. Na początku, gdy rozgrzebali tą drogę, myślałem że będzie jezdnia dwupasmowa przynajmniej do Wartogłowca, a oni po obu stronach jezdni dali chodniki ze ścieżką dla rowerów o szerokości jednego pasa ruchu. Wywalone pieniądze w błoto.

Coś się zmieni. Droga w nowej wersji utrudni życie wielu mieszkańcom. Na przykład poprzez zablokowanie lewoskrętów przy wyjazdach z posesji.

A
Assl

Coś dzwoni ale nie w tym kościele.

Do końca roku to może otworzą przejazd górą. Do całkowitego końca prac trzeba jeszcze poczekać do czerwca.

K
Karetka

Nigdy nie byłem zwolennikiem wysepek na środku drogi jestem kierowcą karetki pogotowia i wiem jak żle się porusza na takiej drodze na sygnałach no cóż Pan projektant nie bierze pod uwagę takich sytuacji. Jadąc ostatnio tą drogą zwruciłem rowerzystce uwagę że jest ścieżka rowerowa dla jej bezpieczeństwa a ona krutko ( spier....aj) jedż sobie nią sam. No i tyle kasy na drogi poszło i po co.

T
Tomasz

Wygodnie to się będzie jeździło babciom wieczorem do kościoła na rowerze. Dla ruchu ķołowego nic się nie zmieni. Jak korki były tak i będą nadal. Na początku, gdy rozgrzebali tą drogę, myślałem że będzie jezdnia dwupasmowa przynajmniej do Wartogłowca, a oni po obu stronach jezdni dali chodniki ze ścieżką dla rowerów o szerokości jednego pasa ruchu. Wywalone pieniądze w błoto.

G
Gosc

Czy ten,, reporter,, był na miejscy że takie głupoty gada? Nie są w stanie tego skończyć do końca listopada więc co oni chcą odbierać? Co raz gorsze są wasze artykuły, źle się już czyta DZ

J
Jasiu

A tak naprawdę zmienia się tylko to, że w końcu są wygodne chodniki i nie będzie skrzyżowania z sygnalizacją. Nadal na odcinku od DK1 do zjazdu na Fiata i strefę jest zwykła droga, po jednym pasie w każdym kierunku, czyli w godzinach szczytu dalej mogą się tworzyć korki.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3