Ogromne dźwigi montują belki na podporach wiaduktu
Przy pomocy ogromnych dźwigów, betonowe belki spoczęły już na wcześniej przygotowanych i wzmocnionych podporach. Można już zobaczyć właściwy zarys jednej części wiaduktu, którą czeka jeszcze betonowanie głównej płyty obiektu.
Wiadukt będzie częścią nowego ronda, z którego fragmentu (po stronie Makro) kierowcy korzystają już od maja tego roku. By wiadukt nad ruchliwą dwupasmówką był gotowy, potrzebne są jednak dwie jego jezdnie. Druga dopiero czeka na ułożenie belek na podporach wiaduktu.
ZOBACZCIE ZDJĘCIA
Przebudowa DK 94 w Sosnowcu
Przypomnijmy. Przebudowa DK 94 w Sosnowcu to jedna z największych inwestycji drogowych w historii miasta. Dzięki niej, z dawnego „skrzyżowania przy Makro” zniknie sygnalizacja świetlna, która w godzinach szczytu znacznie blokowała płynność ruchu podróżującym drogą krajową kierowców. Tworzyły się tu korki. Po przebudowie, droga krajowa pobiegnie w głębokim wykopie, na górze którego znajdzie się wspomniany wiadukt. Pierwotnie, władze miasta przy planowaniu inwestycji, brały nawet pod uwagę budowę w tym miejscu tunelu, ale ostatecznie ze względów finansowych zaniechano tych planów. Pozostano przy wykopie, który również doskonale spełni tu swoja funkcję. Droga krajowa pobiegnie pod wiaduktem, a kierowcy nie będą musieli już hamować przed światłami w tym miejscu.
Inwestycja będzie gotowa w grudniu 2020 roku.
Nie przeocz
Pozostaje jeszcze jeden "spowalniacz"
Po przebudowie ruch na prawie całej DK 94 w Sosnowcu będzie się odbywał płynnie. Słowo „prawie” jest tu jednak kluczowe, bo pozostanie na niej jeszcze jeden słaby punkt – przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną do centrum Handlowego Auchan. To chętnie wykorzystywane, zwłaszcza przez mieszkańców pobliskiego osiedla Środula, przejście. Z informacji, jakie przekazywały już wielokrotnie na ten temat władze miasta wynika, że przejście to nie zostanie przebudowane. Nie powstanie tam kładka nad jezdnią, bo jak twierdzą miejscy inżynierowie nie ma na to miejsca. Docelowo jednak ma stamtąd zniknąć.
Musisz to wiedzieć
Miasto skłania się do tego, by centrum handlowe, do którego prowadzi to przejście, zainwestowało w remont przejścia podziemnego, które wybudowano dwadzieścia lat temu równocześnie z budową marketu w 1999 roku. Niestety przejście od początku nie cieszyło się popularnością wśród sosnowiczan, bo i jego lokalizacja nie była zbyt komfortowa dla sosnowiczan. W przeciwieństwie do naziemnego. Jednak jak, twierdzą władze miasta, w miejscu obecnych pasów nie ma miejsca na wybudowanie kładki dla pieszych nad drogą.
Zobacz koniecznie
Bądź na bieżąco i obserwuj

W jakim kierunku powinna się zmieniać UE?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Dzicy lokatorzy sterroryzowali Barcelonę. Walczyło z nimi 300 policjantów!
- Gembicka chce listy firm importujących zboże z Ukrainy. "To musi być transparentne"
- Wiemy, jak wyglądała pomoc dla 14-latki z Andrychowa. Kto ją odnalazł i reanimował?
- Skandal w Brazylii! Żywa kobieta znaleziona w worku w kostnicy