Przebudowa DK86. Duże zmiany na węźle Giszowiec
To jeden z milowych kroków na przebudowie węzła Giszowiec, czyli skrzyżowania ulic Pszczyńskiej (DK86) i 73 Pułku Piechoty (DK81): przed końcem marca ruch w ciągu Pszczyńskiej zostanie przełożony ze starej jezdni wschodniej (po której kierowcy jeżdżą obecnie) na nowo wybudowaną jezdnię zachodnią. Kierowcy do Tychów i Sosnowca wciąż będą jeździć po jednym pasie ruchu, ale za to po nowej drodze.
Mniej więcej tydzień później zamknięty zostanie fragment ulicy Kolistej, a wiadukt nad nią będzie rozbierany.
- Odcinek Kolistej będzie zamknięty nie dłużej niż przez trzy tygodnie, przy czym dołożone zostaną starania, aby ten okres skrócić. W tym czasie dla kierowców możliwa będzie nawrotka na skrzyżowaniu z ul. Górniczego Stanu – mówi Tomasz Kawalec, kierownik budowy z firmy NDI – generalnego wykonawcy robót.
Nie przeocz
Następna duża zmiana na węźle Giszowiec nastąpi w maju: planowane jest otwarcie dwóch pasów ruchu w kierunku na Tychy na odcinku Pszczyńskiej od autostrady A4 aż do zjazdu na ulice Kolistą i 73 Pułku Piechoty. To oznacza w końcu mniejsze korki na DK86, choć na razie tylko w jednym kierunku.
Przebudowa za 247,5 mln zł. W tym roku otwarcie zjazdu z A4 na DK86
Przypomnijmy: przebudowa węzła Giszowiec, czyli skrzyżowania ulic Pszczyńskiej (DK86) i 73 Pułku Piechoty (DK81), trwa od 2019 roku i dotyczy jednego z wąskich drogowych gardeł Katowic o olbrzymim natężeniu ruchu: tylko DK86 każdego dnia jeździ około 58,5 tysiąca pojazdów.
Zobacz koniecznie
Inwestycja obejmuje modernizację skrzyżowania Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty, ale też Pszczyńskiej (DK86) na odcinku od autostrady A4 aż do ul. Górniczego Stanu, a także ulic 73 Pułku Piechoty, Karolinki i Kolistej. W efekcie realizacji powstaną tu dwa węzły: jeden będzie rozprowadzał ruch tranzytowy w kierunku Tychów i Skoczowa oraz na północ w kierunku Łodzi i Gdańska, drugi będzie dedykowany dla ruchu lokalnego – w kierunku Giszowca, Murcek i Ochojca.
Zadanie pochłonie 247,5 mln zł (z czego aż 210 mln zł – to dofinansowanie unijne) i jest największą drogową realizacją Katowic od czasu budowy tunelu pod Rondem im. gen. Jerzego Ziętka.
Zakończenie wszystkich prac w ramach przebudowy ma nastąpić dopiero przed końcem czerwca 2022 roku.
Musisz to wiedzieć
Bądź na bieżąco i obserwuj
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?