W ramach inwestycji nowe torowiska pojawiły się na ulicy św. Jana, rynku, fragmencie Warszawskiej oraz na alei Korfantego.
- W sumie do położenia były 4 kilometry pojedynczego toru. Do ułożenia pozostaje jeszcze 150 metrów szyn - wyjaśnia Daniel Muc, rzecznik przebudowy centrum Katowic.
Torów brak jeszcze na odcinku al. Korfantego na moście nad rzeką Rawą i na rynku między ulicami Warszawską i 3 Maja.
- Jest szansa, że do końca roku uda się uruchomić tramwaje w relacji północ-południe - zapowiada Muc.
To znaczy, że wagony wrócą na trasę Pętla Słoneczna - Brynów. Od października tramwaje jeżdżą już po torach na rynku i ul. św. Jana.
Torowisko w ciągu al. Korfantego będzie zielone, tzn. porastające trawą. Trawa jednak będzie sadzona dopiero na wiosnę przyszłego roku. Z kolei przestrzenie między szynami na rynku i na ul. św. Jana oraz Warszawskiej wyłożono kostką granitową, natomiast samą ul. św. Jana - płytami granitowymi. W sumie wykorzystano 225 tys. sztuk kostek i płyt.
Po zakończeniu pierwszego etapu przebudowy centrum Katowic rozpocznie się kolejny, ale dopiero wiosną przyszłego roku. Wówczas ponad rok zajmie przebudowa koryta Rawy pod rynkiem, modernizacja jezdni oraz obu pierzei alei Korfantego, a także ulic dochodzących do rynku. W ramach drugiego etapu powstanie również nowa ulica łącząca - wzdłuż Super-jednostki - Chorzowską (DTŚ) z ulicą Piotra Skargi. Ulica będzie miała ok. 500 metrów.
*Zniewalający wystrój restauracji Kryształowa Magdy Gessler ZOBACZ ZDJĘCIA i WIDEO
*Wszystkie barwy Niepodległości w obiektywach reporterów Dziennika Zachodniego ZDJĘCIA
*Euforia na koncercie Kultu w Spodku [ZDJĘCIA i WIDEO]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?