Przebudowa linii tramwajowej w Częstochowie
Uruchomienie skrzyżowania Al. NMP a alejami Kościuszki i Wolności niestety odbędzie się później, niż oczekiwali tego mieszkańcy Częstochowy.
ZOBACZCIE ZDJĘCIA
- Jest nam bardzo przykro, ale aktualna sytuacja z dostawami materiałów jest komplikowana przez pandemię. Ostatnio borykaliśmy się z brakiem masy zalewowej i niezbędne komponenty udało nam się kupić dopiero w Holandii. Ten problem został rozwiązany, ale teraz czekamy na dostawę kostki granitowej, która jest specjalnie docinana, a jej powierzchnia "groszkowana" – informuje dyrektor kontraktu z NDI, Łukasz Susło.
Nie przeocz
Niestety dostawca opóźnił z powodu COVID-19 dostarczenie kostki. Podobne problemy z nieterminowymi dostawami części komponentów generują opóźnienia udrożnienia skrzyżowań sąsiednich z al. NMP.
- Mamy nadzieję, że wspomniane braki materiałowe zostaną uzupełnione przez dostawców w przyszłym tygodniu, tak by do końca miesiąca można było przede wszystkim ułożyć kostkę, zaspoinować i przywrócić ruch. Bardzo zależy nam na jak najszybszym wykonaniu prac, bo od tego zależy możliwość rozpoczęcia robót na kolejnym skrzyżowaniu z al. Jana Pawła II – dodaje Łukasz Susło z NDI.
Zobacz koniecznie
- Te kwiaty przetrwają upał nawet na słonecznym balonie! Zobacz, jakie rośliny posadzić
- Zakochany góral postawił 18-metrową sosnę w środku śląskiego blokowiska. To tradycja
- Pływający spodek zyska kolejne życie? To prawdziwa legenda!
- Pogrzeb policjanta w Raciborzu. Michał Kędzierski tragicznie zginął z rąk przestępcy
Przebudowa linii tramwajowej i zakup tramwajów
Przebudowa linii tramwajowej i zakup nowych tramwajów to największa inwestycja tramwajowa w historii Częstochowy. Zadanie realizowane jest w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie”. Modernizacja linii to jeden z dwóch dużych inwestycji w tramwajową infrastrukturę w Częstochowie. Drugą częścią jest 10 nowoczesnych składów tramwajowych za 90 mln zł, dedykowanych właśnie przebudowanej linii.
Musisz to wiedzieć
Na realizację obu zadań Częstochowa pozyskała 144 mln zł dofinansowania z UE. Łącznie modernizacja torowiska i zakup dziesięciu tramwajów Twist drugiej generacji to koszt 204 mln zł. Sama przebudowa linii tramwajowej pochłonie 115 mln zł.
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?