Przebudowa linii tramwajowej w Częstochowie ma opóźnienie. "Jest nam przykro". Aleja NMP nie zostanie otwarta w terminie

Bartłomiej Romanek
Bartłomiej Romanek

Wideo

Przebudowa linii tramwajowej w Częstochowie łapie kolejne opóźnienia. Wykonawca inwestycji za pośrednictwem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego poinformował, że aleja NMP nie zostanie otwarta 15 maja, jak jeszcze niedawno deklarowano. Kiedy droga może zostać otwarta? Nie podano żadnego terminu.

Przebudowa linii tramwajowej w Częstochowie

Uruchomienie skrzyżowania Al. NMP a alejami Kościuszki i Wolności niestety odbędzie się później, niż oczekiwali tego mieszkańcy Częstochowy.

ZOBACZCIE ZDJĘCIA

- Jest nam bardzo przykro, ale aktualna sytuacja z dostawami materiałów jest komplikowana przez pandemię. Ostatnio borykaliśmy się z brakiem masy zalewowej i niezbędne komponenty udało nam się kupić dopiero w Holandii. Ten problem został rozwiązany, ale teraz czekamy na dostawę kostki granitowej, która jest specjalnie docinana, a jej powierzchnia "groszkowana" – informuje dyrektor kontraktu z NDI, Łukasz Susło.

Nie przeocz

Niestety dostawca opóźnił z powodu COVID-19 dostarczenie kostki. Podobne problemy z nieterminowymi dostawami części komponentów generują opóźnienia udrożnienia skrzyżowań sąsiednich z al. NMP.

- Mamy nadzieję, że wspomniane braki materiałowe zostaną uzupełnione przez dostawców w przyszłym tygodniu, tak by do końca miesiąca można było przede wszystkim ułożyć kostkę, zaspoinować i przywrócić ruch. Bardzo zależy nam na jak najszybszym wykonaniu prac, bo od tego zależy możliwość rozpoczęcia robót na kolejnym skrzyżowaniu z al. Jana Pawła II – dodaje Łukasz Susło z NDI.

Zobacz koniecznie

Przebudowa linii tramwajowej i zakup tramwajów

Przebudowa linii tramwajowej i zakup nowych tramwajów to największa inwestycja tramwajowa w historii Częstochowy. Zadanie realizowane jest w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie”. Modernizacja linii to jeden z dwóch dużych inwestycji w tramwajową infrastrukturę w Częstochowie. Drugą częścią jest 10 nowoczesnych składów tramwajowych za 90 mln zł, dedykowanych właśnie przebudowanej linii.

Musisz to wiedzieć

Na realizację obu zadań Częstochowa pozyskała 144 mln zł dofinansowania z UE. Łącznie modernizacja torowiska i zakup dziesięciu tramwajów Twist drugiej generacji to koszt 204 mln zł. Sama przebudowa linii tramwajowej pochłonie 115 mln zł.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie