Przebudowa skrzyżowania dróg krajowych nr 86 i 81 w Katowicach oficjalnie zakończona

Artykuł sponsorowany Miasto Katowice
fot. NDI
fot. NDI

Dobiegła końca przebudowa węzła DK81 i DK86, która jest najważniejszą inwestycją drogową w Katowicach od 13 lat, czyli od czasu budowy tunelu pod Rondem im. gen. Jerzego Ziętka. Koszt robót budowlanych wyniósł ponad 300 mln zł, z czego niemal 240 mln zł to dofinansowanie pozyskane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Z uwagi, że prace toczyły się na trasie, którą każdego dnia przejeżdża ponad 58 tysięcy pojazdów, było to ogromne przedsięwzięcie logistyczne i finansowe. Niezależnie od trudności organizacyjnych w realizacji inwestycji nie sposób pominąć te, z którymi mieszkańcy każdego dnia mierzyli się w drodze do pracy, na autobus, do szkoły. Dziękuję za cierpliwość, ale i zaangażowanie w postaci konstruktywnej krytyki i uwag, które do nas spływały w tym okresie – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic i dodaje, że inwestycja pozwoliła oddzielić ruch lokalny od tranzytowego, co zdecydowanie wpływa na poprawę komfortu podróży poprzez upłynnienie ruchu w wąskim gardle komunikacyjnym miasta, usprawnienie funkcjonowania węzła drogowego DK81 z DK86 oraz połączenia z autostradą A4 – węzła o największym natężeniu ruchu samochodowego w kraju.

Płynny ruch pojazdów jest bardziej przyjazny środowisku, pozwala ograniczyć emisję spalin oraz hałasu, a dodatkowo pozwala zaoszczędzić czas kierowców. Wraz z usprawnieniem warunków komunikacji samochodowej, w ramach projektu położono również duży nacisk na dostępność i usprawnienia w ruchu pieszym, rowerowym oraz komunikacji publicznej w dzielnicy Giszowiec. Dla komfortu i bezpieczeństwa rozbudowano ciągi piesze, pieszo-rowerowe, a także drogę rowerową. Przebudowano dwa bezkolizyjne przejścia dla pieszych prowadzące ruch pod ul. Pszczyńską, dostosowano je do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Do przejść prowadzą zadaszone, oświetlone pochylnie wyposażone w poręcze. Szerokość przejść umożliwia prowadzenie ruchu pieszego, jak i ruchu rowerowego. Przystanki autobusowe wyposażone zostały w perony z wiatami przystankowymi.

Zadanie zostało realizowane w ramach projektu unijnego „Rozbudowa Drogi Krajowej Nr 81 od węzła autostrady A4 z DK86 do budowanego węzła z ul. Armii Krajowej – Etap I” i współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!