Prace podzielone na dwa etapy
Pierwszy z nich zaplanowano na najbliższą niedzielę, 29 maja. Od godziny 5.00 przez około 12 godzin ruch w kierunku Tychów odbywać się będzie jezdnią główną.
Z kolei ruch na jezdni zbiorczej zostanie ograniczony tylko do pojazdów budowy, z wyjątkiem samochodów dojeżdżających do firmy Rojber oraz Szybu V Kopalni KWK Staszic. Na czas prowadzonych prac przystanek Kolonia Zuzanna na jezdni zachodniej zostanie przesunięty o około 100 metrów w kierunku Tychów.
Ponadto w tym dniu roboty bitumiczne będą prowadzone na skrzyżowaniu ul. Kolista, Karolinki i 73 Pułku Piechoty. W związku z tym w tym rejonie będzie obowiązywać ręczne kierowanie ruchem.
Drugi etap układania masy bitumicznej zaplanowano na sobotę 4 czerwca.
Roboty budowlane rozpoczną się o 5.00 i potrwają 12 godzin. Pojazdy będą kierowane jezdnią zbiorczą, a jezdnia główna będzie wyłączona z ruchu.
- Czasowa zmiana organizacji ruchu będzie dotyczyć krótkiego, bo około 200-metrowego odcinka DK-86 w pobliżu kładki dla pieszych. Prowadzenie robót zostało zaplanowane na dni wolne od pracy, aby przysporzyły jak najmniej uciążliwości. Teren zostanie odpowiednio oznakowany. Prosimy kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności – mówi Agnieszka Dutkiewicz, z-ca dyrektora ds. budowy infrastruktury technicznej, Katowickie Inwestycje S.A.
Od 30 maja planowane jest rozpoczęcie układania masy bitumicznej na jezdniach wschodnich ulicy Pszczyńskiej, a następnie na wyłączonych obecnie z ruchu odcinkach ulicy Kolistej.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, 20 czerwca otworzony zostanie węzeł Kolista. Został on 20 kwietnia czasowo zamknięty w obu kierunkach, w tym samym czasie otwarte zostały zjazdy z ul. Pszczyńskiej od strony centrum Katowic oraz od strony Tychów w kierunku Ligoty. Jednocześnie ruch odcinkiem ulicy Kolistej będzie umożliwiony wyłącznie od zjazdu na osiedle przy ul. Kolistej do nowo otwartego skrzyżowania.
Po 20 czerwca realizacja inwestycji skupiać się będzie na pracach wykończeniowych, a ruch na ulicy Pszczyńskiej będzie odbywał się dwoma pasami w każdym kierunku – po jednym pasie na jezdniach zbiorczych i po jednym pasie na jezdniach głównych. Tym samym najważniejsza inwestycja drogowa w Katowicach od czasu budowy tunelu pod Rondem im. Gen. Jerzego Ziętka zbliża się ku końcowi. To istotny dla bezpieczeństwa i komfortu kierowców i mieszkańców projekt, który oddzieli ruch tranzytowy od lokalnego.
Nie przeocz
Jaki jest cel przebudowy układu drogowego na Giszowcu?
Celem inwestycji jest przede wszystkim oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytowego oraz zmniejszenie jego natężenia. Przebudowa układu drogowego na Giszowcu składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza z nich to budowa nowego bezkolizyjnego węzła dwóch dróg krajowych – ul. Pszczyńskiej (DK86) i ul. 73 Pułku Piechoty (DK81) wraz z rozbudową ul. Pszczyńskiej (DK86), od autostrady A4 do ul. Górniczego Stanu.
Druga to rozbudowa węzła drogowego Kolista, która rozpoczęła się 20 kwietnia. W sumie powstają tu zatem dwa węzły. Pierwszy będzie rozprowadzał ruch tranzytowy w kierunku Tychów, Cieszyna i Skoczowa, a także na północ w kierunku autostrady A4 i dalej, w kierunku Krakowa i Wrocławia oraz Łodzi i Gdańska. Drugi będzie przeznaczony dla ruchu lokalnego.
Zobacz także
Koszt robót budowlanych ma wynieść dokładnie 309,8 mln zł, z czego 239,3 mln zł to dofinansowanie pozyskane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, czyli ze środków unijnych. Według wyliczeń urzędu miasta po DK86 na wysokości katowickiego Giszowca 58,5 tys. pojazdów. Łączna długość rozbudowywanych i przebudowywanych dwóch odcinków DK81 i DK86 to z kolei 3,62 km.
Musisz to wiedzieć
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?