Przedłużenie Klonowej do obwodnicy Lublińca. Jest pozytywna opinia GDDKiA. Miasto i gmina Kochanowice mogą starać się o środki unijne

PW
ARC NM
Lubliniec i Kochanowice dopinają formalności w sprawie planów budowy przedłużenia ul. Klonowej do północnej obwodnicy miasta. Chcą złożyć wniosek o unijne dofinansowanie w wysokości 85 proc. kosztów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydała pozytywną opinię odnośnie połączenia planowanej drogi z obwodnicą.

W maju doszło w tej sprawie do spotkania burmistrza Edwarda Maniura, wójta Ireneusza Czecha oraz przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ustalono wówczas, że wójt skieruje stosowne pismo w celu zaopiniowania przez dyrekcję. Zrobił to, a GDDKiA wydała już opinię – pozytywną. Otwiera to drogę do starań o dofinansowanie unijne na budowę przedłużenia w ramach tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Zdaniem burmistrza Maniury szanse na pozyskanie dotacji w wysokości 85 proc. są duże, ponieważ nowy odcinek zapewniłby połączenie drogi wojewódzkiej 906 z drogą krajową nr 46 (obwodnica), za co powinno być przyznane dużo punktów konkursowych. W tzw. kosztach kwalifikowalnych można też ująć koszty opracowania projektu i wykupu działek, których pod drogę trzeba pozyskać sporo, szczególnie w granicach gminy Kochanowice. Realizacja inwestycji pozwoli m.in. na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta.

Przypomnijmy, że północną obwodnicę Lublińca w ciągu DK 46 otwarto dla ruchu 10 listopada 2010 roku. Roboty budowlane rozpoczęły się w listopadzie 2008 roku i zgodnie z podpisaną w dniu 23 października 2008 roku umową dobiegły końca w zakładanym terminie. Wykonawcą tej inwestycji była firma SKANSKA S.A., nadzór inwestorski sprawowała firma Lafrentz-Polska Sp. z o.o. Trasę zaprojektowało biuro Trakt Katowice.

Wybudowano drogę jednojezdniową klasy GP o długości 5,6 km, 7 obiektów mostowych: 6 wiaduktów i 1 estakadę w ciągu łącznicy węzła „Lubecko”, powstały również przystanki autobusowe o nawierzchni z kostki betonowej lub bitumicznej, ciągi pieszo-rowerowe wzdłuż DK 46 na odcinku wzmocnienia nawierzchni oraz wzdłuż ulic Głównej i Oleskiej, powstało 15 dróg gospodarczych o nawierzchni z kruszywa łamanego dla obsługi terenów przyległych, posesji i terenów rolniczych o łącznej długości 3865 m.

- Nowa obwodnica Lublińca stanowi uzupełnienie oddanego do ruchu we wrześniu 2001 roku zachodniego obejścia tego miasta. Nowe połączenie pozwoli odciążyć układ miejski wyprowadzając ruch tranzytowy, w tym również ruch pojazdów ciężarowych, na kierunku Opole – Częstochowa, poza centrum Lublińca – informowała pod koniec 2010 roku GDDKiA.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Zobacz najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w programie TyDZień

Piknik w Parku Śląskim pod hasłem "Łączymy pokolenia"

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie