- Ogłoszenie, zgodnie z przepisami unijnymi, ukazało się w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, bo na zakup tramwajów dostaliśmy dotację unijną - wyjaśnia Marcin Maranda, rzecznik MPK.
Przedsiębiorstwo będzie czekało do końca sierpnia na oferty producentów.
Częstochowski przewoźnik chce mieć tramwaje niskopodłogowe, o długości od 28 do 32 metrów, które pomieszczą 200 pasażerów i będą klimatyzowane.
Teraz MPK ma 48 tramwajów typu 105N, kupionych w latach 1975-1990. Najmłodszy ma już więc 20 lat.
Remonty kapitalne wykonywane są średnio co 8-10 lat lub po przejechaniu 480 tysięcy kilometrów, co przedłuża żywotność składów, ale nie decyduje o komforcie jazdy.
MPK ma 63 miliony złotych na nowe wozy. 44 mln zł wyłożyła Unia Europejska. Jednak aby nowoczesne składy mogły jeździć w Częstochowie, konieczny jest remont torowisk. Pierwszy, 900-metrowy odcinek, w al. Niepodleglości, już poprawiono. Remont zakończono w miniony weekend. Jesienią do modernizacji pójdzie kolejny, 400-metrowy, w al. Pokoju, między wiaduktem kolejowym a ul. Gilową.
Na remonty torów MPK wyda w ciągu dwóch lat 8 milionów złotych. Ponadto milion złotych będzie kosztować przebudowa blisko 40 wysepek na przystankach.
Jesienią ruszy budowa nowej, ponad 4-kilometrowej linii tramwajowej. O to zlecenie walczy dziesięć firm, które zgłosiły się do przetargu. Inwestycja jest warta ponad 98 milionów złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?