Droga S-69 ma usprawnić ruch do polsko-słowackiej granicy w Zwardoniu. Jej częścią jest budowana obecnie wschodnia obwodnica Bielska-Białej, gotowe są też odcinki trasy z Żywca do Zwardonia. Ogłoszony przetarg dotyczy fragmentu z Bielska do Żywca.
Do pierwszego etapu przetargu wszystkie firmy mogą składać oferty. Termin upływa 4 maja. Natomiast do drugiej jego części dopuszczonych zostanie najwyżej 20 wykonawców, którzy spełniać będą warunki postawione w przetargu. Rozstrzygnięcie całej procedury ma nastąpić w drugiej połowie roku.
Rozpoczęcie robót zaplanowano na czwarty kwartał tego roku. Budowa 15,5-kilometrowego odcinka ma się zakończyć w pierwszej połowie 2012 roku. Powstanie w tym czasie 30 mostów, 1200-metrowa estakada oraz cztery węzły drogowe w: Wilkowicach, Buczkowicach, Łodygowicach i Żywcu.
O odcinek łączący stolicę Podbeskidzia z Żywcem boje toczyły się od przeszło 10 lat . Drogowcy nie mogli dojść do porozumienia z mieszkańcami dwóch sąsiadujących ze sobą gmin - Łodygowic i Buczkowic. Ludzie mieli odmienne zdania do przedstawianej koncepcji przebiegu trasy. Zarządca opracował projekt satysfakcjonujący większość. Jednak nadal nie wszyscy mieszkańcy zgadzają się z najnowszą koncepcją przebiegu ekspresówki.
- Złożyliśmy pozytywną opinię w tej sprawie, bo został już osiągnięty kompromis w tym długim sporze - mówi Andrzej Pitera, wójt Łodygowic. Dodaje, że złożyli także wniosek do GDDKiA, żeby przy ulicy Kasztanowej wybudować chodnik. Poprosili również o wybudowanie ronda u zbiegu ulic Żywieckiej i Kasztanowej, a także stworzenie nowych rozwiązań komunikacyjnych przy ulicy Jana Pawła II w Pietrzykowicach.
GDDKiA ogłosiła przetarg bez uzyskania pozwolenia na budowę od wojewody. Dlatego może dojść do sytuacji, że przetarg zostanie rozstrzygnięty, a wojewoda zakwestionuje przebieg trasy i firma nie będzie mogła przystąpić do budowy.
- Rzeczywiście wojewoda nie wydał jeszcze takiej decyzji - przyznaje Renata Kostiw-Rydzek z biura prasowego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach.
Zarządca potwierdza ten fakt dodając, że nie było takiej konieczności.
- Wariant przebiegu trasy na tym odcinku był już wybierany w 2007 r., gdy wojewoda wydał pozytywną opinię środowiskową na inwestycję - przekonuje Dorota Marzyńska z katowickiej GDDKiA. - Dlatego wystąpimy o pozwolenie w drugim kwartale tego roku.
Trudne rondo
Trwa też budowa ronda w centrum Węgierskiej Górki w ciągu drogi,
która przez najbliższe lata stanowić ma zastępczą część ekspresówki.
Obowiązuje tu ruch wahadłowy, wyłączona jest ulica do pobliskiego osiedla.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?