Pszów ma zaskakujące logo. Nawiązuje do historii miasta. Ma być też początkiem nowej epoki w dziejach Pszowa

Piotr Chrobok
Piotr Chrobok
Nad logotypem Pszowa pracowano od miesięcy.
Nad logotypem Pszowa pracowano od miesięcy. UM Pszów
Udostępnij:
Pierwszego w historii logo doczekał się Pszów. Miasto zaprezentowało swój nowy logotyp, który nawiązuje między innymi do historii oraz jego położenia. Symbol będzie widniał m.in na materiałach promocyjnych Pszowa. Logo ma być początkiem nowej epoki miasta. Wkrótce władze Pszowa przedstawią strategię jego rozwoju na najbliższe lata.

Pszów doczekał się własnego logotypu

Rok 2022 ledwie się rozpoczął, a w historii Pszowa już zapisał się złotymi zgłoskami. Wszystko za sprawą pierwszego w dziejach miasta logo. - Oryginalny symbol graficzny ma być jednym z elementów tworzących wyraźny i przemyślany wizerunek miasta - informują władze miasta.

Przedstawione logo jest wynikiem kilkumiesięcznej pracy grupy osób, które je przygotowały. Nad koncepcją pszowskiego logotypu pracował zespół wybrany spośród pracowników urzędu i jednostek miejskich pod kierunkiem Krzysztofa Pietrka - analityka marki, stratega i designera.

Nie przeocz

Wybór właśnie takich osób sprawił, że logo pełne jest nawiązań do miasta i jego historii. Tak jest chociażby w przypadku "obciętej" literki "o", która symbolizuje niedziałającą już kopalnię KWK Anna, a także odnosi się do śląskiej gwary.

- Pszów „odcięty” od kopalni zatracił swoją tożsamość, jednak ta odcięta część litery „o” nie zginęła, bo została przeniesiona do góry. Stała się w ten sposób symbolem odrodzenia miasta, które na bazie doświadczenia zaczyna budować swoją nową tożsamość - wyjaśnia Krzysztof Pietrek, autor logotypu miasta.

Logo Pszowa, które miasto wykorzysta m.in. w materiałach promocyjnych, na papierze firmowym, czy wizytówkach ma być początkiem nowej drogi. W ślad za rebrandingiem wkrótce ma także pójść nowa strategia rozwoju Pszowa na najbliższe lata, którą jego władze ogłoszą już niebawem.

- W poszukiwaniu przestrzeni do rozwoju chcemy korzystać z potężnego bagażu doświadczeń, które mamy. Wszyscy chcemy zmiany wizerunku miasta i w tym ma pomóc nowa strategia, której symbolicznym początkiem jest właśnie nowe logo miasta - tłumaczy Piotr Kowol, zastępca burmistrza Pszowa.

Jak zapewnia Piotr Kowol, miasto przy opracowywaniu jego nowej strategii nie pozostanie głuche na potrzeby mieszkańców. Ci w przeprowadzonych przez Pszów ankietach jasno dali do zrozumienia, że oczekują wygody i bezpieczeństwa życia w mieście.

Władze Pszowa chcą im to dać, jednocześnie oczekując od nich zaangażowania. Jak zauważa wiceburmistrz, Piotr Kowol bez pomocy mieszkańców realizacja obranej strategii będzie niezwykle karkołomna.

- Samorząd sam niczego nie zrobi. Inicjatywa oddolna jest dla nas szczególnie cenna, bo świadczy o zaangażowaniu każdego z osobna i pozwoli na wspólne działania, mieszkańców i samorządu - zaznacza Kowol, dodając, że na współdziałaniu również bardzo miastu zależy.

Pszów nie ujawnia jak na razie szczegółów nowej strategii rozwoju miasta. Wiadomo jednak, że miasto chce postawić zarówno na zaspokajanie podstawowych potrzeb mieszkańców, np. budując i remontując drogi, czy chodniki, ale zależy mu też na innych rzeczach.

- Chcemy zorganizować bazę kulturalno-rekreacyjną na miarę potrzeb mieszkańców i możliwości budżetu miasta - wskazuje Piotr Kowol, który dodaje, że władzom Pszowa zależy na zapewnieniu możliwości spędzania wolnego czasu mieszkańcom bez opuszczania miasta.

Musisz to wiedzieć

Już teraz władze Pszowa wiedzą, że nie będzie to łatwe zadanie. Utrudnia je chociażby specyficzna lokalizacja miasta. - Z jednej strony ze względu na odległość od głównych tras komunikacyjnych trudno zainteresować miastem dużych przedsiębiorców, dla których ten aspekt jest bardzo ważny. Z drugiej strony blisko stąd do dużych ośrodków miejskich - oceniają władze miasta, których celem jest jak największe uwypuklenie atutów Pszowa.

- Dużym potencjałem jest bazylika i kalwaria pszowska zarówno jako symbole miasta pątniczego, jak i ciekawe obiekty architektury sakralnej. Nie zapominamy również o potencjale kulturalno-rekreacyjnym terenów pokopalnianych wraz z obiektami pokopalnianymi zaprojektowanymi częściowo przez znanego, niemieckiego architekta epoki modernizmu - wyliczają w Pszowie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Mikołajów i Odessa bramą do Morza Czarnego

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie