Pyrzowice: Dwa pasy tylko do torów. Taki remont

Tomasz Klyta
Dorota Niećko
Udostępnij:
Za 10 mln zł powstaje niecały kilometr dwupasmowej drogi do lotniska w Pyrzowicach. Kierowcy zaoszczędzą na dojeździe... kilkadziesiąt sekund.

W grudniu 2016 roku ma się zakończyć przebudowa fragmentu DW 913 w Pyrzowicach w pow. tarnogórskim. Odcinek o długości około 1 km między węzłami z S1 a ulicą Piłsudskiego (czyli do nieczynnych torów kolejowych) będzie poszerzony do 4 pasów - po 2 w każdą stronę. Inwestycja będzie kosztowała około 10 mln zł, z czego większość pochodzi ze środków unijnych. Jest się z czego cieszyć? Może zadowoleni będą kierowcy, któzy do Pyrzowic podróżują rzadko - na przykład przywożąc lub odbierając kogoś z lotniska. Dzięki dwupasmowemu ragmentowi jezdni zaoszczędzą na podróży nawet... kilkadziesiąt sekund.

To właśnie zwiększająca się liczba pasażerów lotniska była głównym powodem podjęcia przez zarząd województwa decyzji o poszerzeniu jezdni. Odcinkiem od węzła z S1 do lotniska jeździ około 1,2 mln samochodów rocznie - tak wynika z szacunków Katowice Airport, opartych m.in. o liczbę wjazdów i wyjazdów z parkingu przy porcie.

Ale już wiadomo, że nową drogą nie dojedziemy pod bramy lotniska. Wyremontowany fragment skończy się bowiem po około kilometrze rondem, na skrzyżowaniu z ulicą Piłsudskiego w Pyrzowicach. Są plany aby poszerzyć dalszy odcinek DW 913 aż do lotniska, ale na razie nie ma nawet sensu szacować, czy i kiedy może do tego dojść. Dlaczego? Właśnie przez tory, które przecinają DW913 nieopodal lotniska. To tędy ma biec planowana kolej na lotnisko z Katowic. Ale ciągle nie wiadomo, jak zostanie to poprowadzona. - Musimy poczekać, aż Polskie Linie Kolejowe przeprowadzi planowaną rewitalizację linii kolejowej nr 182 Tarnowskie Góry-Zawiercie. Przy lotnisku ma się również być stacja kolejowa. Do tej pory pomiędzy ZDW a PKP PLK nie odbyły się konsultacje w tej sprawie. My czekamy na zakończenie inwestycji kolejowej, wtedy sami wyremontujemy DW 913 do samego lotniska - mówi Ryszard Pacer, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach.

PKP PLK obiecuje, że jeszcze w tym miesiącu gotowa będzie dokumentacja przedprojektowa planowanej do rewitalizacji linii. Tyle tylko, że na kolej do lotniska czekamy już ponad 12 lat. Kolejne opóźnienie nie powinno być zaskoczeniem. Pesymizmu nie kryją władze gminy Ożarowice. Dla nich remont DW 913 jest po prostu kłopotliwy. Po jego zakończeniu nie będzie zjazdu na ulicę Równoległą, a przy wjeździe z Transportowej na drogę wojewódzką, postawiony zostanie nakaz jazdy w prawo. Kierowcy chcący jechać z obydwu wymienionych ulic w kierunku węzła z S1, będą musieli dojechać pod samo lotnisko i zawrócić na rondzie. W skrajnych przypadkach nadrobią nawet dwa kilometry. - Nie wiem, po co komu te cztery pasy na tak krótkim odcinku. Tym bardziej, że poszerzenie DW913 mające zwiększyć jej przepustowość może paradoksalnie spowodować zawalenie jej autami. Cały ruch ze wschodniej strony od DW913 w Pyrzowicach zostanie skierowany na północ, do ronda pod lotniskiem - ocenia Grzegorz Czapla, wójt Ożarowic.

UOKiK i Inspekcja Handlowa będą monitorować ceny w sklepach.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Look
,,PKP PLK obiecuje, że jeszcze w tym miesiącu gotowa będzie dokumentacja przedprojektowa planowanej do rewitalizacji linii.''
A 3 dni później PKP PLK rozwiązały umowę z wykonawcą dokumentacji przedprojektowej dla linii Tarnowskie Góry - Zawiercie i tak w kółko
Dodaj ogłoszenie