Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Q-Doręczenia - Poczta Polska uruchomiła nową usługę

Katarzyna Dębowska
Katarzyna Dębowska
Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
Poczta Polska wprowadza Q-Doręczenia w ramach e-Doręczeń, czyli rejestrowanych doręczeń elektronicznych. Elektroniczny list polecony umożliwi korespondencję z osobami prywatnymi i firmami.

Rewolucja w Poczcie Polskiej

Dotychczas z publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego można było korzystać wyłącznie w komunikacji z podmiotami publicznymi – organy władzy publicznej, w tym administracji samorządowej.  Usługa Q-Doręczeń skierowana jest do podmiotów niepublicznych: firm, przedsiębiorców, stowarzyszeń, adwokatów oraz osób fizycznych w komunikacji pomiędzy sobą, za pomocą swojego Adresu Doręczeń Elektronicznych (ADE). Wprowadzona usługa stanowi uzupełnienie istniejącej od 5 października 2021 roku Publicznej Usługi Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (PURDE), która służy do komunikacji elektronicznej z podmiotami publicznymi. Aby skorzystać z usługi, użytkownik musi zalogować się np. profilem zaufanym.

- Już można korzystać z nowej usługi funkcjonującej w ramach e-Doręczeń – Kwalifikowanej Usługi Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (RDE). Posiadacze adresu do doręczeń elektronicznych (ADE) mogą w panelu usług dodatkowych szybko i wygodnie aktywować nową usługę. Dzięki Q-Doręczeniom można za pomocą swojego Adresu Doręczeń Elektronicznych (ADE) korespondować również m.in. z osobami fizycznymi i firmami - poinformowała Poczta Polska.

W piątek spółka Poczta Polska poinformowała, że można już korzystać z nowej usługi funkcjonującej w ramach e-Doręczeń – Kwalifikowanej Usługi Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (RDE). Posiadacze adresu do doręczeń elektronicznych (ADE) mogą w panelu usług dodatkowych szybko i wygodnie aktywować nową usługę.

"Wysyłka pomiędzy nadawcą i odbiorcą jest realizowana przez system teleinformatyczny zaufanego dostawcy, który po przejściu zewnętrznego audytu przez firmę akredytowaną w ramach Unii Europejskiej, po pozytywnym wyniku, może ubiegać się o wpis na tzw. listę dostawców usług zaufania" - wyjaśniono.

Założenie Adresu Doręczeń Elektronicznych (ADE) możliwe jest po złożeniu wniosku o jego nadanie do ministra właściwego ds. informatyzacji. Można tego dokonać wygodnie i bez konieczności wychodzenia z domu poprzez stronę internetową gov.pl. Po utworzeniu konta wystarczy aktywować publiczną skrzynkę doręczeń (SD). Po kliknięciu w panel usług dodatkowych można aktywować Q-Doręczenia. Po akceptacji regulaminu tworzona jest w czasie rzeczywistym Skrzynka Doręczeń Kwalifikowana (SDK). Od tego momentu można swobodnie korzystać z usługi i komunikować się elektronicznie i bezpiecznie z innymi posiadaczami Adresów Doręczeń Elektronicznych (ADE), których z czasem będzie przybywać.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera