Raciborskie w puszkach! Ta sama receptura - nowe opakowanie

Artykuł sponsorowany Browaru Zamkowego w Raciborzu
W Browarze Zamkowym w Raciborzu uruchomiona została nowa linia rozlewnicza, dzięki której piwo Raciborskie dostępne będzie teraz także w puszkach. To nie koniec nowości, w najbliższym czasie zmienią się także etykiety na piwach. Raciborskie pracuje nad odświeżeniem swojej marki, rebranding nie oznacza jednak odejścia od tradycji czy przemiany w koncernowy browar.

Piwa w puszkach browary regionalne zaczęły produkować już kilka lat temu. Odczarowanie puszki miało swój początek w Stanach Zjednoczonych, praktycznie całkowicie zaczęto odchodzić tam od butelki. Dlaczego? - Mimo licznych mitów krążących wśród konsumentów piwa, puszka jest bardzo optymalnym opakowaniem dla tego napoju. Szczególne znaczenie ma tutaj ograniczenie wpływu promieni UV i powietrza na piwo. Puszka chroni zawartość przed dostępem światła, a niska zawartość powietrza pod denkiem spowalnia proces utlenienia. Dzięki temu piwo przez dłuższy czas zachowuje swoją świeżość i pełnię walorów smakowych. Inną kwestią jest recykling puszki. Ponad 80 proc. tego typu opakowań jest przetwarzanych do ponownego użycia – słyszymy w Browarze Zamkowym w Raciborzu. W tutejszym browarze zastosowano także innowacyjny system dawkowania azotu pod zamknięcie puszki, które ma na celu jeszcze lepsze usunięcie tlenu z opakowania przed jego zamknięciem, a tym samym spowolnienie procesu utleniania piwa.

Od połowy maja Raciborskie w puszkach

Pierwsze piwo z raciborskiego browaru rozlewane do puszki do sprzedaży trafi jeszcze w tym miesiącu. W puszkach dostępne będzie na początku Raciborskie klasyczne oraz piwa z serii bezalkoholowej lub niskoalkoholowej. - Rozlew naszych piw do puszek nie oznacza, że zmienimy się teraz w browar koncernowy. Nadal jesteśmy tym samym regionalnym browarem – podkreśla Patrycja Łazarczyk z działu marketingu Browaru Zamkowego w Raciborzu. I jak dodaje – Receptura również pozostaje bez zmian.

Nowe etykiety to ukłon w kierunku tradycji

Ogromny szacunek browaru do tradycji i regionu zauważyć będzie można również na nowych etykietach piwa. Przypomnijmy, że od 1318 r. wszystkie domy mieszczaństwa raciborskiego posiadały prawo warzenia piwa. Przywilej piwowarstwa był najważniejszym źródłem dochodu. Tradycja piwowarska jest w tym regionie więc bardzo mocno zakorzeniona. Teraz przypominać będą o niej także nowe etykiety piw. Jak wyjaśnia Patrycja Łazarczyk, puszka to bardzo wdzięczny produkt do opisania m.in. tradycji firmy. Dlatego też na nowej etykiecie znajdzie się nie tylko sam browar, ale i zamek oraz kamieniczki z rynku raciborskiego.

Rozwój i odświeżenie marki

Nowe etykiety znajdą się nie tylko na puszkach, rebranding marki Browar Zamkowy w Raciborzu będzie wprowadzał stopniowo. Raciborskie zaplanowało bowiem odświeżenie swojej marki i ujednolicenie etykiet. Stale poszerzać się będzie także oferta samych piw. W ubiegłym roku w tutejszym browarze zaczęto rozlewać piwo bezalkoholowe oraz już w tym miesiącu do sprzedaży trafiły dwa nowe Radlery, jeden bezalkoholowy drugi o niskiej zwartości alkoholu.

Bezpieczeństwo oraz higiena rozlewu

Dodajemy, że linia do rozlewu puszki została dostarczona przez polską firmę STM posiadającą dwa zakłady produkcyjne w Gdańsku i Złocieńcu. Linia dla Browaru Zamkowego zawiera wszystkie nowinki techniczne aktualnych trendów rozlewniczych. Początek linii stanowi automatyczna depaletyzacja nowych butelek szklanych i puszek aluminiowych. Obecnie jest to jedyny w Polsce i Europie Środkowo – Wschodniej tego typu depaletyzator. Firma STM oferuje urządzenia, które zapewniają bardzo niską oksydację produktu oraz zapewniają bezpieczeństwo i higienę procesu rozlewu.

Rozlew piwa Raciborskiego do puszek możliwy był dzięki dotacji pozyskanej ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020.

Dodaj ogłoszenie