Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Racibórz. Znika stary dworzec kolejowy, relikt z głębokiego PRL-u. Powstał tam tymczasowy dworzec kontenerowy

Barbara Kubica-Kasperzec
Barbara Kubica-Kasperzec
Znika dworzec kolejowy w Raciborzu
Znika dworzec kolejowy w Raciborzu UM Racibórz
W błyskawicznym tempie znika stary dworzec kolejowy w Raciborzu. Teraz powstał tymczasowy dworzec kontenerowy, w którym podróżni będą mogli zakupić bilety, lub zaczekać na swój pociąg w przypadku niezłej pogody.

To już tylko kwestia czasu, kiedy mieszkańcy Raciborza ostatecznie pożegnają stary dworzec kolejowy. Relikt PRL-u znika w błyskawicznym tempie. Za kilka tygodni pozostanie już tylko wspomnieniem. Czas przebudowy to jednak czas kłopotów dla podróżnych. Specjalnie dla nich, na czas przebudowy należy jednak zapewnić podróżnym bezpieczne i komfortowe warunki oczekiwania na przyjazd pociągu.

Wykonawca inwestycji - firma Texom po porozumieniu z miastem w ramach którego przekazany został teren w pobliżu starego dworca, postawiła tymczasowy kontenerowy dworzec. Konstrukcja ta w pełni będzie spełniała swojej zadanie do czasu powstania nowoczesnego i estetycznego budynku dworca PKP.

- Trwające prace przy przebudowie raciborskiego dworca mają w przyszłości zaowocować realną poprawą komfortu użytkowników kolei. Nie możemy jednak pozwolić by przez ten czas podróżni musieli martwić się brakiem miejsca, w którym w wygodny sposób kupią bilet i poczekają na pociąg. Dlatego też wykonawca w porozumieniu z miastem ustawił dworzec tymczasowy na miejskim terenie - jest to rozwiązanie proste i skuteczne -mówi Dariusz Polowy, prezydent Raciborza.

Jak wiadomo, dworzec po przebudowie będzie mniejszy niż dotychczasowy. W jego centralnej części, na parterze, zaprojektowano nowocześnie urządzoną przestrzeń obsługi podróżnych, czyli hol oraz sąsiadującą z nim poczekalnię. Aranżację wnętrza uzupełnią ławki, gabloty na rozkłady jazdy, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz nowoczesne oświetlenie. Tuż obok poczekalni i holu w jednym z pomieszczeń będzie się znajdował parking rowerowy. Pomieści on co najmniej 26 jednośladów. Cykliści znajdą tam również stację naprawy rowerów. Po przebudowie nieco zmieni się droga dojścia na perony. Do tunelu prowadzącego na nie dostaniemy się bezpośrednim przejściem przez centralną część budynku lub wychodząc do niego z poczekalni. Na piętrze środkowej części budynku zaprojektowano poczekalnię letnią, będącą jednocześnie tarasem widokowym. Inwestycja w Raciborzu to koszt nieco ponad 30 mln złotych brutto. Jest ona dofinansowana z budżetu państwa. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A. Wykonawcą prac jest Texom sp. z o.o. z Krakowa. Planowany termin zakończenia inwestycji to pierwsza połowa 2024 roku.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera