Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Raków Częstochowa złapał Biedronkę i komputery jako sponsorów

Andrzej Zaguła
Głównym sponsorem Rakowa zostanie bowiem w najbliższych dniach sieć sklepów spożywczych Biedronka. Sponsorem strategicznym już została dynamicznie rozwijająca się firma branży komputerowej, największy sprzedawca laptopów droga internetową, firma X-com.

Z piekła do raju. Taki zwrot akcji w częstochowskim Rakowie wieszczyli tylko najwięksi optymiści. Jeszcze dwa lata temu za zadłużonego piłkarskiego drugoligowca nikt nie chciał dać złamanego grosza. Klub chyli się ku upadkowi i tylko dzięki wysiłkowi Jerzego Brzęczka i Jakuba Błaszczykowskiego, którzy sami wyłożyli własne pieniądze na ratowanie trupa, nie podzielił losu kilku innych znanych na piłkarskim rynku marek.
NAJŚWIEŻSZE INFORMACJE SPORTOWE ZAWSZE W DZIENNIKZACHODNI.PL/SPORT
Rodzinny duet wspierany przez Krzysztofa Kołaczyka najpierw przygotował plan reform, potem spłacił gros zadłużenia, następnie postawił w klubie na młodzież i własnych wychowanków, a nie transferowanie doświadczonych ale wyzutych z ambicji graczy. Teraz dokonał zaś niewiarygodnego skoku jakościowego.

Głównym sponsorem Rakowa zostanie bowiem w najbliższych dniach sieć sklepów spożywczych Biedronka. Sponsorem strategicznym już została dynamicznie rozwijająca się firma branży komputerowej, największy sprzedawca laptopów droga internetową, firma X-com. O wysokości wsparcia finansowego nikt nie chce na razie mówić.

Brzęczek przyznaje, że pojawienie się w Rakowie takich potentatów stwarza nową jakość, na którą wszyscy czekali.

- Jest to też nagroda, dla tych którzy wytrwali w tym klubie, którzy potrafili przetrzymać ten najgorszy czas. I tych, którzy nam zaufali - tłumaczy wyraźnie zadowolony i podekscytowany z tego co dzieje się przy Limanowskiego.
*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera
W tej sytuacji obecny opiekun Rakowa stawia sprawę jasno.

- Nie jest dla nas szczytem marzeń gra w drugiej lidze - zapewnia jednocześnie nieśmiało przepowiadając, że oto w II lidze nadszedł czas klubu spod Jasnej Góry.

Na razie Raków chce zająć w rozgrywkach miejsce w czołowej szóstce, ale wobec potężnych zmian w jego funkcjonowanie (Raków od 1 lipca został przekształcony w spółkę handlową) zanosi się, że piłkarze rozpoczną marsz na zaplecze ekstraklasy.
NAJŚWIEŻSZE INFORMACJE SPORTOWE ZAWSZE W DZIENNIKZACHODNI.PL/SPORT
- Stawiam jednak na piłkarzy z Częstochowy i okolic. Nie będzie kupowania doświadczonych graczy, bo na tym etapie nas na to nie stać. Mamy zdolną młodzież i na niej będziemy opierać nasz skład - przyznaje szkoleniowiec czerwono-niebieskich.

Za pojawieniem się w Rakowie Biedronki, która w Polsce stała się w krótkim czasie prawdziwym mocarstwem w swoim sektorze handlowym, stoi nie kto inny jak kapitan reprezentacji Polski, Jakub Błaszczykowski.

- Mam nadzieję, że pomoc Kuby przyda się nam jeszcze nie raz. Jest przecież ambasadorem tego klubu - tłumaczy dyskretnie się uśmiechając Brzęczek.

Dodajmy jeszcze, że sponsorem technicznym Rakowa została włoska firma odzieżowa Macron, która ubiera piłkarzy m.in. Bologny, Napoli, Monaco czy AZ Alkamaar. W Polsce Raków będzie pierwszym klubem, z którym Macron rozpocznie ścisłą współpracę.
*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!