Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Reklamacja po przecenie [EKSPERT PODPOWIADA]

Redakcja
Kupiłam w sklepie przeceniony sweterek, ale dopiero w domu zauważyłam, że ma nierówne rękawy. Zastanawiam się, czy można zwrócić przeceniony towar? Myślałam, że to zwykła posezonowa obniżka cen - Czytelniczka z Bytomia

Odpowiada Katarzyna Kielar, rzecznik PIH w Katowicach:

To, czy możemy reklamować towar, który został przeceniony, uzależnione jest od powodów przeceny. Najczęściej dotyczy ona towaru pełnowartościowego, z którego zbyciem sprzedawca ma problem (przykładem są posezonowe wyprzedaże). Wtedy przysługują nam takie same uprawnienia, jak w przypadku towaru, który nie był przeceniony. Warto pamiętać, że w razie wymiany towaru, który był niezgodny z umową, niedopuszczalne jest, aby sprzedawca żądał od konsumenta zapłaty różnicy w cenie towaru pomiędzy uiszczoną w momencie zakupu a istniejącą w chwili dokonywania wymiany.

Może się jednak zdarzyć, że sprzedawca obniży cenę, ponieważ towar ma określoną wadę, o której przy dokonywaniu zakupu zostaniemy poinformowani. W takiej sytuacji możliwość składania reklamacji jest - w odniesieniu do tej konkretnej wady - wyłączona. Sprzedawca nie odpowiada bowiem za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy konsument - w chwili zawarcia umowy - o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć. (JJ)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!