Rekordowy EKG w Katowicach. Ponad 15 tys. uczestników

Bartosz WojsaZaktualizowano 
Tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach przyciągnął prawdziwe tłumy zainteresowanych. Padł kolejny rok frekwencji, a organizatorzy już teraz zapraszają do udziału w następnym tego typu wydarzeniu.

Ponad 15 tys. uczestników, tysiąc prelegentów, 200 sesji tematycznych, 750 akredytowanych przedstawicieli mediów i 12 tys. publikacji w mediach tradycyjnych oraz 5,5 tys. w mediach społecznościowych - oto 11. edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego i 4. European Start-Up Days w liczbach. Tegoroczna odsłona tego wielkiego wydarzenia, które miało miejsce 13-15 maja w Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodku w Katowicach, było pod wieloma względami rekordowe.

- Tegoroczne rekordy frekwencyjne, zarówno jeśli chodzi o udział uczestników wydarzeń, jak i np. zgłoszeń do konkursów, są dla nas bardzo mobilizujące - mówił wczoraj Wojciech Kuśpik, prezes grupy PTWP, organizator EKG i ESUD w Katowicach. - Już teraz wyciągamy wnioski z badań satysfakcji uczestników i zastanawiamy się nad kształtem kolejnych edycji - zapowiedział.

W EKG wzięło udział ponad 12,5 tys. uczestników reprezentujących biznes, w tym największe korporacje, duże, małe i mikroprzedsiębiorstwa oraz administracje, samorządy, ludzie ze świata nauki. Z kolei towarzyszące EKG - European Start-Up Days odwiedziło ponad 3 tys. zainteresowanych nowymi pomysłami na biznes.

- Do Katowic na trzy dni przyjeżdża wyjątkowo opiniotwórcze, wpływowe grono osób, które później podejmuje decyzje w kwestiach biznesowych oraz inwestycyjnych. To doskonałe audytorium dla najlepszej prezentacji Polski, zwłaszcza Śląska, Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii i Katowic. Te wydarzenia pokazują, jak dobrze działa przemysł spotkań w Katowicach - mówił Wojciech Kuśpik.

Podczas wczorajszego podsumowania EKG przedstawiono m.in. wyniki badania, jakie przeprowadzono wśród uczestników tego wydarzenia. Wynika z nich, że 84 proc. słuchaczy i panelistów oraz 82 proc. partnerów wyraziło zadowolenie z uczestnictwa w EKG. Z kolei aż 87 proc. tych osób zadeklarowało swój udział w kolejnej edycji wydarzenia w 2020 roku.

Najwyżej oceniany aspekt merytoryczny to interesująca tematyka wystąpień, sesji i paneli dyskusyjnych. Minusem wskazywanym przez ankietowanych była zaś niewystarczająca liczba miejsc noclegowych w regionie. - To wyzwanie, z którym musimy się zmierzyć - mówił Wojciech Kuśpik.

Organizacja EKG to duże koszta, ale też przychód dla miasta. Jak mówił Marcin Krupa, prezydent Katowic, w czasie trwania wydarzenia w mieście uczestnicy „zostawili” łącznie 2,5 miliona złotych. - Każdy z uczestników zostawił w naszym mieście średnio 200 złotych, co oznacza, że w trzy dni biznes prowadzący w Katowicach jakąś działalność zarobił 2,5 miliona złotych. To działalność zaczynając od transportu, przez gastronomię, na hotelarstwie kończąc - wyliczał Krupa.

Co ciekawe, jak mówili organizatorzy, ekwiwalent reklamowy, czyli kwota, jaką należałoby przeznaczyć na reklamy o tej samej powierzchni i czasie antenowym, jaki został dla EKG i Katowic zarezerwowany w mediach w tym czasie, został oszacowano (stan na 10 czerwca) na kwotę ponad 55 mln zł.

Zobaczcie koniecznie

Jak produkowany jest prąd w Elektrowni w Rybniku?

Debata DZ: Jak walczyć ze smogiem?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
K
Księgowy

Panie Kuśpik - brzydko jest kłamać. Miasto nie ma nic z EKG !!! Największe hotele mają siedziby w Warszawie i Krakowie i tam płacą podatki, firmy cateringowe i transportowe które pan zatrudnia tak samo. Katowice płacą panu kilka milionów złotych i oprócz medialnego show nie maja nic więcej

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3