Remont DK44 w Bieruniu dobiega końca. Na odcinku ponad kilometra wylano nowy asfalt
Już tylko ostatnie szlify pozostały, żeby ukończyć toczący się na bieruńskim odcinku remont DK44. - Do zakończenia prac pozostało jeszcze wykonanie oznakowania poziomego, a także przeprowadzenie pomiarów hałasu - przekazuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, odpowiedzialna za roboty drogowe.
Na całej remontowanej długości drogi - to ok. 1,3 km - została już wylany nowy asfalt. To ona ma sprawić, że jazda DK44 będzie bardziej komfortowa. I chodzi nie tylko o to, że nowa nawierzchnia będzie równiejsza niż dotychczasowa. Jak informuje GDDKiA, jazda DK44 po wyremontowanym odcinku w Bieruniu będzie cichsza - o ok. 5-6 decybeli - niż dotychczas.
Na DK44 wylano "cichy" asfalt BBTM
A to za sprawą wykonania nawierzchni typu BBTM, będącą - jak przekazuje GDDKiA - nawierzchnią za sprawą wykorzystanej w niej mieszanki mineralnej bardziej odporną na działanie wody i mrozu, a dodatkowo posiadającą zdolności redukcji hałasu drogowego, dzięki czemu może być stosowana jako alternatywa do ekranów akustycznych.
Asfalt typu BBTM nie został jednak wylany na całym remontowanym odcinku. - Cicha nawierzchnia ułożona została na DK44 w rejonie ul. Granitowej, Warszawskiej oraz Mieszka I - podaje GDDKiA.
"Cichego" asfaltu nie ma jednak tylko na znajdującym się na trasie remontu rondzie. - Tarcza ronda jako jedyna została wykonana przy użyciu tradycyjnej mieszanki SMA - słyszymy w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, gdzie dodają, że na rondzie została również wymieniona konstrukcja pierścienia najazdowego, jak również wykonano towarzyszące prace brukarskie i utwardzenie poboczy.
Remont DK44 w Bieruniu pochłonął prawie 2 miliony złotych
Za przeprowadzenie remontu w Bieruniu odpowiedzialna jest firma Usługi Transportowo Drogowe Mostowe Jan Opitek z Chełma Śląskiego. Jak mówią w GDDKiA, koszt remontu opiewa na niecałe 2 miliony złotych.
Jednocześnie, wszystko wskazuje na to, że w drogowcy na bieruńskim odcinku DK44 pojawią się jeszcze raz. To dlatego, że prace remontowe miały objąć także około 300-metrowy odcinek od skrzyżowania z ul. Dąbrówki do skrzyżowania z ul. Solecką i Węglową.
Od remontu tego fragmentu drogi, konieczne było jednak odstąpienie. Dlaczego? - Wynika to z aktywności górotworu, uwidocznionej przez liczne spękania i deformacje korony drogi, a będącej następstwem prowadzonej eksploatacji górniczej przez PGG KWK Piast-Ziemowit - tłumaczą w GDDKiA.
Jak przekazuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, obecnie trwają uzgodnienia z zakładem górniczym w zakresie usunięcia uwidocznionych w nawierzchni szkód. - Wstępne ustalenia wskazują, że wykonanie pozostałego zakresu robót może nastąpić w połowie 2024 roku - informuje GDDKiA.
Nie przeocz
- Pusty zbiornik na górze Żar w Międzybrodziu Bialskim. Co się dzieje? ZDJĘCIA, FILM
- Co robi porzucony kuter rybacki w głębi lasu na Śląsku? Zobaczcie ZDJĘCIA
- Przerażające odkrycie w pow. mikołowskim. Znaleziono poranione i wychudzone psy
- Rozbark w Bytomiu, czyli ciekawa architektura w cieniu ruiny. Zobacz FILM i ZDJĘCIA
Zobacz także
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?