MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Remont "nerki" w Będzinie i DW910 przyspieszył - prace są prowadzone na całej długości drogi. Są duże utrudnienia dla kierowców i korki

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
W Będzinie trwa remont "nerki" i drogi wojewódzkiej 910Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
W Będzinie trwa remont "nerki" i drogi wojewódzkiej 910Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Piotr Sobierajski
W Będzinie remont słynnej „nerki” oraz ponad 5-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 910 znacznie przyspiesza. Pracom sprzyja pogoda, więc drogowcy zajmują kolejne pasy ruchu. Ostatnio wyłączone zostały wewnętrzne pasy na „nerce”, co powoduje poważne utrudnienia w płynnej jeździe. Warto o tym pamiętać, jadąc przez miasto, bo podróż może się wydłużyć co najmniej o kilkanaście minut, a czasem nawet znacznie więcej.

Remont „nerki” i DW 910 w Będzinie: prace trwają na całej długości drogi

Droga wojewódzka 910, to główna droga prowadząca przez całe miasto, łącząca DK86 i Czeladź z Dąbrową Górniczą. Drogowcy rozstawili na początek barierki, zajmując skrajne pasy ruchu w obu kierunkach. Zerwana została już na dużej części jezdni stara warstwa asfaltu, trwają roboty związane z kanalizacją, a wcześniej usunięte zostały z pobocza wszystkie drzewa, kolidujące z tą inwestycją.

W ostatnich dniach prace przyspieszyły, trwają praktycznie na całym odcinku od granicy z Czeladzią aż do wjazdu do Dąbrowy Górniczej. Co dzieje się na placu budowy?

- Aktualnie wykonywane są prace polegające na frezowaniu warstw bitumicznych na poszczególnych odcinkach i roboty przy przebudowie kanalizacji deszczowej. Jeszcze w tym miesiącu rozpoczną się prace przy przebudowie sieci energetycznych i teletechnicznych. Będą one prowadzone także w czerwcu – mówi Ryszard Pacer, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach.

- Prace trwają też na „nerce”. Wyłączony jest jeden pas ruchu. Kolejność jest podobna. Najpierw frezowanie warstw bitumicznych, roboty ziemne i przebudowa kanalizacji deszczowej – dodaje.

Remont „nerki” i DW 910 w Będzinie: kolejne zmiany dla kierowców. Nie będzie można parkować przy drodze

Wprowadzone zmiany organizacji ruchu na „nerce” powodują w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego duże utrudnienia w przejeździe. Tworzą się korki. Czasem wykonawcy prac wprowadzają także „ręczne” sterownie ruchem, zwłaszcza, kiedy ciężki sprzęt zajmuje jezdnię i trzeba udrożnić przepustowość na poszczególnych fragmentach. Trudno jest także włączyć się do ruchu od strony ul. Gzichowskiej oraz Małobądzkiej.

Wkrótce drogowcy planują kolejną zmianę organizacji ruchu.

- Jeśli chodzi o dokładne określenie odcinków, gdzie wykonywane są roboty, określa to zatwierdzona przez marszałka województwa organizacja ruchu. W jej ramach wykonawca ma pewną swobodę w zamykaniu kolejnych odcinków dla ruchu – tłumaczy Ryszard Pacer.

- Obecnie planowane jest na przełomie maja i czerwca zamknięcie jednego pasa ruchu na odcinku od „nerki” do skrzyżowania z ul. Paryską. W związku z tym kierowcy muszą się liczyć, że wszystkie miejsca parkingowe na tym fragmencie DW 910 nie będą dostępne. Konstrukcja drogi zostanie rozebrana i prowadzone będą także tu prace przy przebudowie kanalizacji deszczowej i infrastruktury teletechnicznej i energetycznej – dodaje.

Remont „nerki” i DW 910 w Będzinie: po przebudowie ma być bezpieczniej a jazda bardziej komfortowa

Remont DW 910 i „nerki” to jedno z największych drogowych przedsięwzięć w ostatnich dziesięcioleciach w Będzinie. Oficjalnie cała inwestycja rozpoczęła się 9 listopada ubiegłego roku, ale prace na dobre rozpoczęły się w drugiej połowie lutego.

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach jesienią 2023 roku wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na przebudowę DW 910. Prace zaplanowane zostały na bardzo długim odcinku (ponad 5 kilometrów), a więc od skrzyżowania z DK86 na granicy Będzina i Czeladzi aż do granic Dąbrowy Górniczej. Wykonawcą prac jest firmą Drog-Bud Sp. z o. o. Wartość całego przedsięwzięcia to niespełna 109,4 miliona złotych.

W ramach inwestycji nie tylko pojawi się nowa nawierzchnia, ale też chodniki, oświetlenie, kanalizacja. Jak dowiedzieliśmy się w ZDW w Katowicach nie przewiduje się jednak gruntownych zmian geometrii czy układu dróg na „nerce”. Zostaną one po prostu zmodernizowane.

Wszystkie prace w ramach tej inwestycji powinny zostać wykonane w 30 miesięcy od podpisania umowy. A to oznacza, że finału tego przedsięwzięcia można spodziewać się dopiero w 2026 roku.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

od 7 lat
Wideo

Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera