Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont S86 Sosnowiec - Katowice: rozpoczęło się układanie nawierzchni na remontowanej drodze ekspresowej. Kiedy koniec robót?

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Ruch na drodze ekspresowej S86 odbywa się płynnie, choć utrudnienia wciąż są spore. Trwa układanie nawierzchni na środkowym i lewym pasieZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Ruch na drodze ekspresowej S86 odbywa się płynnie, choć utrudnienia wciąż są spore. Trwa układanie nawierzchni na środkowym i lewym pasieZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Marzena Bugała-Astaszow
Kierowcy, którzy jeżdżą samochodami po trasie S86 między Sosnowcem i Katowicami nieco już przywykli do utrudnień. Drogowcy układają nową nawierzchnię na sfrezowaną w ubiegłym tygodniu jezdnię.

Ruch płynny, ale utrudnienia spore

Na co dzień, w godzinach szczytu trochę tu postoimy, jednak ruch odbywa się w miarę płynnie, bo kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy. Najgorzej było pierwszego dnia. Korek był ogromny.
Drogowcy zapewniają, ze lewe i środkowe pasy obu jezdni będą miały nową nawierzchnię jezdni do 15 października. Cały remont na S86 ma się skończyć dopiero miesiąc później, czyli 15 listopada.

INFRASTRUKTURA BUDOWA DRÓG, ZOBACZ KONIECZNIE

Remont kapitalny nie był tu potrzebny?

Wielu kierowców zwracało uwagę na fakt, że stan ekspresowej S86 wcale nie był jeszcze najgorszy i remont nie był aż tak potrzebny. Jak tłumaczy to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad?

- Przy wyborze odcinków do remontów, oprócz wyników kampanii pomiarowej, brane jest również pod uwagę natężenie ruchu na drodze oraz wiek nawierzchni. Zabiegi remontowe na drodze ekspresowej pomiędzy Sosnowcem a Katowicami wykonywaliśmy w latach 2008 i 2009. Standardem w GDDKiA jest, że na autostradach i drogach ekspresowych planuje się wykonanie zabiegów odświeżających po co najmniej 10 latach. Wiek remontowanej nawierzchni S86 w zależności od odcinka wynosi 13 i 14 lat. Średni dobowy ruch pojazdów na tym odcinku drogi ekspresowej wynosi 112 736 i jest najwyższy w województwie śląskim. Jednym z głównych powodów remontu tej drogi jest niezadowalający stan właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni. Obliguje to zarządcę do podjęcia działań naprawczych, aby nie dopuścić do pogorszenia jej stanu, który wpływałby na bezpieczeństwo użytkowników – tłumaczą przedstawiciele GDDKiA w Katowicach.

Wykonawcą prac remontowych jest pruszkowski Drogomex. Koszt remontu to 24,8 mln złotych.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera